شناسهٔ خبر: 48032423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش استان کرمان رتبه ششم کشور را در زمینه صدور اسناد املاک دارد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونان اداره کل با مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران و روسای ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن شهرستان ها و مناطق استان کرمان گفت: آموزش و پرورش استان کرمان رتبه ششم کشور را در زمینه صدور اسناد املاک دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، قاسم احمدی لاشکی با بیان این که در یک سالی که در وزارت آموزش و پرورش مشغول است، سفر به استان کرمان نوزدهمین سفر استانی وی است، گفت: آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه ارتباط کاری اش با مجلس یکی از استان هایی است که تعامل بسیار خوبی با نمایندگان مجلس داشته که نشان از باورمندی به اصل استقلال سه قوا دارد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش چیزی ندارد که زمینه فساد را فراهم کند اما یک جا جای دغدغه و نگرانی است و آن هم املاک است، مسئولیت مستند سازی املاک در وزارت آموزش و پرورش به من سپرده شده که در این مدت تلاش کردیم تا روند صدور سند را تسهیل کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: طی نشست ها و جلسات متعدد و تفاهم نامه سه جانبه وزارت آموزش و پرورش با سازمان اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش کردیم تا مشکل صدور سند املاک آموزش و پرورش رفع شود.

احمدی لاشکی گفت: در زمینه صدور اسناد املاک، سازمان ثبت اسناد و املاک بسیار خوب عمل کرده و گهگاه در این زمینه از آموزش و پرورش هم جلوتر بوده یعنی اگر از سمت ما هم غفلتی صورت گرفته دو سازمان دیگر پیگیر بوده اند.

وی خاطرنشان کرد:  بیش از نیمی از اسناد آموزش و پرورش سند ندارند، در 37.5 درصد پرونده ها در محاکم قضایی، ما محکوم می شویم، اگر به بهانه نبود منابع مالی و اتمام دولت دوازدهم دنبال سند نباشیم و در این خصوص پیگیری نشود خیانت کرده ایم، همه ما تا روز آخر مسئولیم و قدرشناس کسانی که دنبال کار خیر هستند، هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت:  هر چه زودتر املاک دولت را ساماندهی کنیم جلوی بسیاری از مشکلات و فسادها گرفته می شود، امسال یک ردیف مستقل در بودجه برای آموزش و پرورش گرفتیم تا شاهد حل شدن بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش به ویژه در زمینه صدور سند املاک باشیم.

برپایه این گزارش در این نشست از مریم معین الدینی رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش استان کرمان و مدیران کل ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن استان کرمان تجلیل و از پوستر پروژه مهر سال تحصیلی آینده رونمایی شد.

نظر شما