شناسهٔ خبر: 48025349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

احزاب در مدت قانونی مدارک و مستندات خود را ارائه دهند/ گزارشی از تخلف احزاب در انتخاباتنداشتیم/ فعالیت جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم به مدت یکسال بلامانع است

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: با توجه به گزارش ارائه شده برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی علیرغم برگزاری کنگره سالیانه، مدارک و مستندات خودشان را به دبیرخانه ارائه ندادند، لذا ما تاکید داریم احزاب در مدت قانونی مدارک و مستندات خودشان را ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا،  حمزه امرایی در نشست خبری خود درباره جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: چهارمین جلسه ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در سال جدید برگزار شد که نقش‌آفرینی احزاب و جبهه‌های سیاسی در آن مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون تاکید بر حقوق قانونی و مسئولیت‌های حزبی تاکید شد و راهکارهایی هم در این راستا مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از رسانه و خانه احزاب و افزایش فضای احزاب ملی و استانی هم مورد بحث قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: با توجه به گزارش ارائه شده برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی علیرغم برگزاری کنگره سالیانه، مدارک و مستندات خودشان را به دبیرخانه ارائه ندادند،  لذا ما تاکید داریم احزاب در مدت قانونی مدارک و مستندات خودشان را ارائه دهند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته فعالیت جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم تشکلیل شده از حزب اسلامی قانون، جامعه اسلامی زینب و انجمن اسلامی فرهنگیان قم به مدت یکسال بلامانع است.

امرایی تاکید کرد: لذا ممکن است بعد از یکسال جبهه بخواهد ادامه فعالیت داشته باشد که باید درخواست تمدید به دبیرخانه ماده ۱۰ احزاب بدهد.

وی تاکید کرد: طبق قانون احزاب توقع داریم ما نقش‌آفرینی و اثرآفرینی احزاب و گروه‌های سیاسی را مشاهده کنیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره حق رأی نمایندگان از سوی احزاب گفت: مطابق قانون سال ۹۵ کمیسیون ۷ عضو دارد که در حال حاضر نمایندگان دبیران احزاب فعلا حق رأی ندارند و هنگامی که قانون تغییر کند، ما هم آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره پرداخت یارانه به احزاب گفت: پیگیری‌ها انجام شده است و طبق شرایط و ضوابط قانونی عمل خواهیم  کرد.

امرایی گفت: زمانی ۲ میلیارد و زمانی دیگر ۶۰۰ میلیون به احزاب پرداخت شد و این بار هم باید منتظر شد که بودجه چقدر است.

وی بیان کرد: طبق قانون، احزاب ما حقوق قانونی و مسئولیت دارند و مشارکت افزایی در انتخابات از جمله نقش‌هایی است که از احزاب انتظار داریم و در انتخابات گزارشی از تخلف احزاب نداشتیم.

نظر شما