شناسهٔ خبر: 48027106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب

گزارش تخلفی از احزاب در انتخابات نرسیده است

امرایی با اشاره به فعالیت جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان به مدت یک سال در قم گفت: گزارشی از تخلف در انتخابات از سوی احزاب دریافت نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حمزه امرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: چهارمین جلسه ماده 10 قانون فعالیت احزاب و گره های سیاسی در سال جدید با موضوع نقش آفرینی احزاب و جبهه های سیاسی در انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جلسه کمیسیون تاکید بر حقوق قانونی و مسئولیت های حزبی شد و راهکارهایی در این راستا مورد بررسی قرار گرفت. همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ها، خانه احزاب و افزایش فعالیت فضای احزاب ملی و استانی نیز مورد بحث قرار گرفت.

 

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در مورد گزارش ها اظهار کرد: برخی از احزاب و گروه های سیاسی علیرغم برگزاری کنگره های سالیانه مدارک و مستندات خودشان را به دبیرخانه ارایه ندادند؛ به همین جهت ما تاکید می کنیم احزاب در مدت قانونی مدارک و مستندات خود را به این کمیسیون ارایه دهند.

 

امرایی در مورد فعالیت احزاب جدید اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته فعالیت جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان قم مورد بررسی قرار گرفت. این جبهه متشکل از جبهه اسلامی قانون، جامعه اسلامی زینب و انجمن اسلامی اصولگرایان قم است که فعالیت این جبهه به مدت یک سال در کمیسیون ماده 10 احزاب بلامانع اعلام شد.

 

وی تاکید کرد: اگر پس از یک سال این جبهه بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد باید درخواست تمدید به دبیرخانه ماده 10 اعلام کند.

 

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه طبق قانون احزاب ما توقع داریم نقش آفرینی و اثرآفرینی احزاب و گروه های سیاسی را ببینیم در مورد حق رای نمایندگان از سوی احزاب گفت: مطابق قانون سال 95 کمیسیون ماده 10 احزاب هفت عضو دارد که در حال حاضر نمایندگان دبیران احزاب حق رای ندارند و هنگامی که قانون تغییر کند، ما آن را اجرا می کنیم.

 

امرایی در مورد پرداخت یارانه به احزاب گفت: پیگیری های لازم در این زمینه صورت گرفته و طبق شرایط و ضوابط قانونی نسبت به پرداخت یارانه ها به احزاب اقدام می کنیم. زمانی بودجه اختصاص یافته به احزاب برای یارانه دو میلیارد تومان بود و در دوره ای 600 میلیون به احزاب پرداخت شد. در دور جدید باید ببینیم در بودجه چه رقمی تعلق گرفته است.

 

امرایی گفت: طبق قانون احزاب ما حقوق قانونی و مسئولیت دارند و مشارکت افزایی در انتخابات از جمله نقش های آنها است که از احزاب انتظار داریم.

 

وی در مورد اینکه آیا گزارش تخلفی از احزاب در زمان انتخابات رسیده است یا خیر، گفت: گزارش تخلفی از احزاب نداشتیم.

 

 

پایان پیام/34

نظر شما