شناسهٔ خبر: 56999247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

۲۰ درصد از کل یارانه احزاب را برای خانه احزاب در نظر گرفتیم/ فعالیت احزاب استانی یکی از اولویت‌های دولت است

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: ۲۰ درصد از کل یارانه احزاب را برای خانه احزاب در نظر گرفتیم، علت این است که خانه احزاب به عنوان نهادی که مسئول هماهنگی و متولی احزاب است باید مورد حمایت قرار گیرد. خانه احزاب باید رقابت سیاسی سالم ببین احزاب را شکل دهد و در دولت سیزدهم این خانه مورد حمایت قرار می‌گیرد تا در فضای عمومی تاثیرگذار باشد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله مردادی درباره آخرین مصوبات جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: هشتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب امروز برگزار شد. برگزاری جلسات کمیسیون به عنوان یک کمیسیون فراقوه ای با حضور نمایندگان قوای مقننه، مجریه و قضایی یکی از رویکردهای وزارت کشور بوده است که بتوانیم به احزاب، گروه‌های سیاسی و اقلیت دینی کمک کنیم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: ۴ مجوز تمدید پروانه اقلیت‌های دینی در استان‌های مختلف انجام دادیم که ۲ مورد در استان یزد و مابقی در تهران و اصفهان بودند.

وی بیان کرد: به جهت اینکه فعالیت احزاب استانی یکی از اولویت‌های دولت است، بر فعالیت احزاب استانی بسیار تاکید داریم. بر همین اساس، اساس‌نامه ۲ حزب مجمع هماهنگی نیروی انقلاب در استان قم و همچنین  حزب گفت‌وگو در استان قم مورد تایید قرار گرفت. ۴ حزب ملی درخواست‌هایی برای تاسیس دفتر در استان‌های مختلف  داشتند که رای کمیسیون موافق این کار بود. مجمع نیروهای خط امام آذربایجان شرقی، وفاداران انقلاب اسلامی کردستان و حزب همدلی مردم تحول‌خواه در گلستان و گیلان این احزاب هستند.

مرادی عنوان کرد: فعالیت احزاب استانی برای نشاط سیاسی در استان‌ها لازم است که ما احزاب را برای این کار تشویق می‌کنیم از همین رو مهم‌ترین مصوبه امروز کمیسیون، تعلق گرفتن یارانه احزاب بود که در قانون و  بودجه برای فعالیت احزاب پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: یارانه به احزاب ملی‌، استانی و خانه احزاب تعلق می‌گیرد و البته این یارانه به احزابی تعلق می‌گیرد که در موعد قانونی مجمع و انتخابات شورای مرکزی خودشان را برگزار کرده باشند و تاکید هم داریم همه احزاب این کار را انجام دهند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از کل یارانه احزاب را برای خانه احزاب در نظر گرفتیم، علت این است که خانه احزاب به عنوان نهادی که مسئول هماهنگی و متولی احزاب است باید مورد حمایت قرار گیرد. خانه احزاب باید رقابت سیاسی سالم ببین احزاب را شکل دهد و در دولت سیزدهم این خانه مورد حمایت قرار می‌گیرد تا در فضای عمومی تاثیرگذار باشد و انتظار داریم این یارانه را در ایجاد گفت‌وگو، فرآیندهای قانونی و...  مصروف کنند.

وی با بیان اینکه احزاب مشکلاتی در برگزاری مجامع و کنگره عمومی دارند، گفت: لذا در این مورد به همه احزاب تذکر می‌دهیم در موعد قانونی این کار را انجام دهند. وزارت کشور تصمیم گرفته برای تسهیل برگزاری کنگره‌های احزاب فعالیت‌هایی را انجام دهد . فرصت برگزاری کنگره احزاب می‌تواند دغدغه‌های سیاسی مردم را برطرف کند لذا برای برقراری فضا، امکانات و لوازم لازم در تلاش هستیم که احزاب بدون مشکل مجامع و کنگره خودشان را برگزار کنند.

مرادی تاکید کرد: بودجه را از طریق خانه احزاب بین احزاب تقسیم می‌‌کنیم، این بودجه برای سال ۱۴۰۰ است که تاکنون به طور نامنظم تقسیم شده و سعی داریم از این پس این کار با نظم انجام شود.

نظر شما