شناسهٔ خبر: 55274348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

۵۷ پروانه انجمن‌های اقلیت‌های دینی در وزارت کشور ثبت شده است/ دریافت کمک مالی از خارج از کشور برای احزاب داخلی ممنون است

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: ۵۷ پروانه انجمن‌های اقلیت‌های دینی در وزارت کشور ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن اسلامی درخصوص نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: بعد از جلسه ابتدایی که در اردیبهشت ماه داشتیم امروز جلسه دوم را با آقای غلامرضا برگزار کردیم. مصوبه اول بررسی نحوه تخصیص اعتبارات به احزاب بود. امسال وزارت کشور مبلغ بالغ بر ۲ میلیارد تومان به حساب خانه احزاب وارد کرد که بر اساس این مصوبه دبیرخانه با بررسی دستورالعمل کمک یارانه احزاب را انجام خواهد داد و این پیش‌نویس در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: مصوبه دوم باتوجه به تعیین تکلیفی که باید صورت گیرد، نسبت به فعالیت‌های قانون‌مدارانه احزاب، مورخ ۴/۱۱ /۹۴، کلیه احزاب باید نسبت به زمان تعیین‌شده خودشان را با قانون تطبیق داده باشند که اگر این کار صورت نگرفته باشد این احزاب نمی‌توانند فعالیت داشته باشد.

وی ادامه داد: مصوبه سوم تمدید پروانه فعالیت انجمن‌های دینی بود که در قانون احزاب دیده شده است. اولین انجمنی که مورد بررسی قرار گرفت بود، انجمن موبدان زرتشتی تهران بود که با تمدید پروانه این انجمن موافقت شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطر نشان کرد: ۵۷ پروانه انجمن‌های اقلیت‌های دینی در وزارت کشور ثبت شده است.

اسلامی افزود: دومین پروانه‌ای که مورد بررسی قرار گرفت، مربوط به انجمن آشوریان ارومیه و حومه بود که با آن هم موافق شد. سومین پروانه مورد بررسی قرار گرفته مربوط به شورای خلافه‌گری اصفهان و جنوب ایران بود که با این تمدید هم موافقت شد.

وی بیان کرد: چهارمین پروانه برای بانوان اشوره و یا شام ایران بود که مورد تایید قرار گرفت. دیگر انجمن زرشتیان قاسم‌آباد یزد بود که تمدید پروانه آنها مورد موافقت قرار گرفت. انجمن دیگری که بررسی شد انجمن زرتشتیان کلاویه یزد بود که پروانه این‌انجمن هم مورد تمدید قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب افزود: هفته آینده هم کمیسیون جلسه‌ای با حضور همه اعضا خواهد داشت.

وی درباه دریافت کمک هزینه از سوی احزاب از خارج کشور گفت: بر اساس قانون ممنوع است.

 وی تاکید کرد: فعالیت احزاب باید بر اساس قانون سال ۹۴ باشد که یکی از بندهای مطرح شده ممنوعیت کمک از خارج از کشور است.

اسلامی بیان کرد: محوریت با قانون است. این قانون فعالیت احزاب را ساماندهی می‌کند و مصوبات بر اساس این قانون است.

نظر شما