شناسهٔ خبر: 47961039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون قضایی قوه قضاییه در دیدار با امام جمعه ساوه:

یکی از مشکلات دستگاه قضا اسناد عادی هستند

حجت الاسلام مظفری گفت: ریشه بسیاری از اختلافات و قرارداد‌های ما ناشی از اسناد عادی وغیر دقیق بودن آنهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام مظفری معاون قضایی قوه قضاییه در ادامه برنامه‌های سفر به ساوه در دیدار با حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه یکی از مشکلات دستگاه قضایی را در کشور اسناد عادی و غیر دقیق بودن آن‌ها از نظر حقوقی عنوان کرد.

حجت الاسلام مظفری افزود: ریشه بسیاری از اختلافات و قرارداد‌های ما ناشی از عدم کتابت و عدم ثبت انواع خیارات (از شرایط معامله) است که می‌توان آگاهی‌های مردم را در این زمینه افزایش داد.

او اضافه کرد: استمرار ارتباط دادگستری‌ها با ائمه جمعه و مردم یکی از اصلی‌ترین رویکرد‌های دستگاه قضایی است و استخراج اسیب‌های اجتماعی و داده‌های کمی در تعامل نزدیک با ائمه جمعه با گذشت زمان می‌تواند به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود که اثرگذاری مثبتی را خواهد داشت.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد:حجت الاسلام مظفری افزود: سیاست‌های حبس زدایی در دادگستری‌ها موجب رفع آسیب‌های اجتماعی زندان به خانواده‌ها شده و از سویی ارتباط با نخبگان جامعه موجب پویایی نظام قضایی کشور خواهد شد.

او ادامه داد: تعامل مسئولان در شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های مختلف خصوصا مساجد، فرصت خوبی برای رفع مشکلات و انعکاس محدودیت‌های مردم را دارد و این تعامل دو سویه زمینه رضایتمندی بیش از گذشته از نظام خواهد شد.

حجت الاسلام مظفری تصریح کرد: حفظ استقلال دستگاه قضا و قاضی به معنای استفاده از متد‌های روز دنیا و نهایتا تصمیم گری مستقلانه از رویکرد‌های اصلی قوه قضاییه است و قضات علیرغم توجه به همه جوانب خصوصا در مسائل کیفری در حال اعمال مجازات به نمایندگی از حاکمیت هستند.

او یکی از مشکلات دستگاه قضایی را اسناد عادی در کشور بیان کرد و ادامه داد: ریشه بسیاری از اختلافات و قرارداد‌های ما ناشی از عدم کتابت و عدم ثبت انواع خیارات است که می‌تواند اگاهی‌های مردم را افزایش داد.

احترام به افراد و کرامت آن‌ه باید در اولویت دستگاه قضا باشد

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه هم در این دیدار گفت: رعایت حقوق شهروندی و احترام به افراد و کرامت آن‌ها خصوصا مجرمین باید در اولویت دستگاه قضایی قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: حفظ استقلال دستگاه قضایی و پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی موجب اعتماد عمومی مردم خواهد شد و رفتار‌های قضات نباید به سمتی حرکت کند که شائبه طرفداری از فرد و یا نهاد بدهد.

او اضافه کرد: تعدیات به حقوق عامه و ضرورت رسیدگی جدی دستگاه قضایی در پیشگیری از جرم و تشکیل پرونده‌ها در این مقطع نیازمند استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و شورا‌های فرهنگ عمومی است.

امام جمعه ساوه با اشاره به سالم سازی دستگاه‌های اجرایی در کشور بیان کرد: استفاده نظارتی از رسانه‌ها و برخورد فرهنگی با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند تکدی گری و ... نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاه قضایی دارد.

انتهای پیام / ج

نظر شما