شناسهٔ خبر: 47550181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی توافق برای تشکیل دولت

شاباک سطح حفاظت از لاپید، بنت و شاکید را افزایش داد

سپیده حسینی

در پی خشم فعالان احزاب راست‌گرای رژیم صهیونیستی از تصمیم بنت برای پیوستن به کابینه‌ای ائتلافی با لاپید و تهدید شاکد از سوی این فعالان، شاباک سطح حفاظت از این چهره‌ها را افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، پس از آنکه آیلت شاکد، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب "یمینا" به دنبال تصمیم نفتالی بنت، رئیس حزب "یمینا" برای تشکیل ائتلافی با یائیر لاپید، رئیس حزب "آینده‌ای وجود دارد" از سوی فعالان احزاب راست‌گرا تهدید شد، مرکز امنیتی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصمیم گرفت امنیت این عضو کنست را تقویت کند.

نزدیک به ۳۰۰ تن از شهرک‌نشین‌ها با تجمع مقابل منزل شاکد در شهر تل‌آویو به اقدام بنت اعتراض کردند، برخی از آنها پلاکاردهایی با عبارت "چپی‌های خائن" و نیز تصاویری از اعضای حزب "یمینا" در دست داشته و آنها را "همکاران لاپید" خواندند.

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم "شاباک" ارزیابی‌هایی از خطراتی داشته که جان تعدادی از چهره‌های عمومی را که بخشی از فراکسیون تغییر محسوب‌ می‌شوند، تهدید می‌کنند.

طبق گزارش این شبکه، نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا، آیلت شاکد، معاون او و وزیر سابق دادگستری و یائیر لاپید، رئیس حزب "آینده‌ای وجود دارد" که از سوی رئیس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل کابینه شده، از جمله چهره‌هایی هستند که خطراتی علیه آنها وجود دارند.

این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش خود آورد" شاباک با رصد افزایش شدت تحریک‌ها علیه این افراد و وجود نگرانی‌هایی از اقدامات افراطی‌ها علیه آنها و یا اعضای خانواده‌هایشان، سطح حفاظت از آنها را تا درجه پنج بالا برده است.

طبق گزارش این شبکه، شاباک از این نگران است که تظاهرکنندگان به منزل هر یک از این افراد یورش برده و یا به سمت آنها کوکتل مولوتف پرتاپ کرده و یا اینکه به اعضای خانواده‌های آنها حمله کنند.

این شبکه عبری زبان افزود: در حال حاضر شاباک حمایت لاپید را که رهبر جناح مخالفان محسوب می‌شود، بر عهده داشته و دستگاه‌های حفاظتی کنست ماموریت حفاظت از جان سایر نمایندگان را بر عهده دارند.

طبق گزارش این شبکه اسرائیلی، در حال حاضر تلاش‌ها برای تشکیل کابینه تغییر به ریاست مشترک بنت و لاپید با وجود برخی مشکلات ادامه دارند که از جمله این مشکلات اینکه شاکد اعلام کرد به جای میراف میخائیلی، رهبر حزب "کار"، ریاست کمیته تعیین قضات را بر عهده می‌گیرد و اگر ریاست این کمیته را به دست نگیرد، هرگز به کابینه مشترک بنت-لاپید ملحق نخواهد شد.

نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد با یائیر لاپید، رئیس حزب "آینده‌ای وجود دارد" دولتی تناوبی تشکیل دهد.

بنت گفته بود: قصد دارم با تمام قدرت برای تشکیل یک دولت یکپارچه ملی با دوستم یائیر لاپید همکاری کنم تا با یکدیگر "اسرائیل" را نجات داده و آن را به مسیر درست آن بازگردانیم.

بنت در راستای آرام کردن حامیان خود اظهار کرد: احزاب چپ امتیازاتی دادند که برای من نبود تا اینکه رئیس سابق شورای شهرک‌سازی‌ها و مرد "دولت اسرائیل" نخست‌وزیری را به من داد، این کابینه هرگز فرآیند جدا کردن نیرو یا تحویل سرزمینها را انجام نخواهد داد و در صورت نیاز از انجام عملیات نظامی هرگز هراسی نخواهد داشت، هر یک از طرف‌ها از قدرت رای‌دهی برابری برخوردار بوده و حق وتو دارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است، بنت با تصمیم خود برای پیوستن به دولت یکپارچه که برای تشکیل آن با لاپید همکاری دارد، مردم را با دروغ‌ها  و شعارهای توخالی فریب می‌دهد.

نتانیاهو پیوستن بنت به کابینه‌ای با لاپید را ناقض ارزش‌های احزاب راست‌گرا دانسته و کابینه جدید را خطری برای امنیت رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما