شناسهٔ خبر: 47456693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مساجد با اجرای برنامه مسجد تراز اسلامی

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مساجد، برنامه‌های ۱۲ گانه مختص مساجد در طرحی با عنوان «مسجد تراز اسلامی» پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌اسلام علی‌رضا ملک‌محمدی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری در شورای سیاست‌گذاری امور مساجد اظهار داشت: ستاد هماهنگی و سیاست‌گذاری امور مساجد شهرستانی در این استان تشکیل و فعال خواهد شد.

او افزود: برای فعالیت ستاد هماهنگی و سیاستگذاری امور مساجد شهرستان‌ها از ظرفیت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مرتبط و فعالان فرهنگی هر شهرستان بهره‌گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید

ملک‌محمدی اضافه کرد: برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مساجد، برنامه‌های ۱۲ گانه مختص مساجد در طرحی با عنوان «مسجد تراز اسلامی» پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی و مرتبط با امور مساجد نسبت به تکمیل سریع‌تر مسجد‌های ویژه مربوط به طرح مسکن مهر اقدام کنند.

ملک‌محمدی با اشاره به نبود مسجد در ۲ محله مهدی‌آباد و کوی پلیس شهرکرد گفت: مردم محله کوی پلیس در مرکز استان از افزون‌بر ۱۰ سال گذشته تاکنون تقاضای احداث یک مسجد در این محله دارند.

حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون هزار و ۸۰ مسجد از این استان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

او افزود: براساس دستورالعمل جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مقرر شده تا اعتبارات اختصاصی به مساجد، از امسال فقط با شناسه ملی ثبت مسجد در این سامانه ابلاغ شود.

امیری با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۱۰۰ خادم در مساجد استان اضافه کرد: از این تعداد تنها ۲۰۱ نفر بیمه تامین اجتماعی هستد و بقیه بیمه ندارند.

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال برای سه مسجد در محله منظریه شهرکرد سه میلیارد ریال، مسجد مسکن مهر شلمزار مرکز شهرستان کیار سه میلیارد ریال، مسجد مسکن مهر فرادنبه شهرستان بروجن ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و برای مسجد مسکن مهر لردگان سه میلیارد ریال اختصاص یافت.

او افزود: همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت مسجد در سایت مسکن مهر اردل و بن پیش‌بینی نشده است که برای جبران این مهم ۲ قطعه زمین مناسب در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته می‌شود.

اردشیر آذر معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال ۱۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به مساجد استان اختصاص پیدا کرد.

او افزود: از این مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال از فصل تکمیل مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها و ۲ میلیارد ریال از محل تجهیز کانون‌های مساجد استان بوده است.

آذر اضافه کرد: از فصل تکمیل مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برابر ۸۰ درصد و از محل تجهیز کانون‌های مساجد ۷۷۰ میلیون ریال تخصیص داده شد.

او ادامه داد: پارسال همچنین ۱۱۱ میلیارد ریال از اعتبارات استان به فصل دین و مذهب مصوب شد که از این مبلغ ۶۶۳ میلیارد ریال برابر ۵۹ درصد تخصیص داده شد.

آذر گفت: پارسال هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳۲ فصل بودجه‌ای استان مصوب که از این مبلغ ۴۱۷ میلیارد ریال به فصل فرهنگ و هنر اختصاص داده شد و ۱۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

انتهای پیام/ف

نظر شما