شناسهٔ خبر: 47456770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

توزیع اعتبارات برای مساجد براساس ظرفیت هر شهرستان انجام شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع اعتبارات برای مساجد، حسینیه‌ها و فضا‌های فرهنگی استان باید براساس ظرفیت هر شهرستان انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای سیاستگذاری امور مساجد با اشاره به لزوم وجود مسجد در تمامی محله‌های مرکز استان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به شناسایی زمین مناسب برای احداث مسجد در محله‌های مهدی‌آباد و کوی پلیس شهرکرد با اولویت اقدام کنند.

او افزود: در صورت آمادگی هر کدام از دستگاه‌های اجرایی مستقر در بلوار آیت‌الله کاشانی شهرکرد برای ساخت نمازخانه چندمنظوره با قابلیت ارائه خدمات و استفاده برای عموم مردم، تسهیلات لازم اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید

عباسی با اشاره به خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل در سال ۱۳۹۸ به مصلای شهر لردگان اضافه کرد: برای جبران بخشی از این خسارت ۸۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ۱۴۰۰ اختصاص داده می‌شود.

او ادامه داد: همچنین اعتباری به متولی چشمه برم لردگان در مجاورت مصلای این شهر اختصاص می‌یابد تا اطراف این مکان فرهنگی ساماندهی شود.

عباسی گفت: همچنین اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نسبت به برآورد هزینه و اختصاص مبلغ مورد نظر از محل اعتبارات ۱۴۰۰ برای تکمیل و ساماندهی مسجد بین‌راهی در سه‌راهی قرح شهرستان لردگان به لحاظ قرار گرفتن در جاده پُرتردد میان سه استان کشور اقدام کند.

او افزود: توزیع اعتبارات برای مساجد، حسینیه‌ها و فضا‌های فرهنگی استان باید براساس ظرفیت هر شهرستان انجام شود.

عباسی اضافه کرد: اعتبارات مختص مساجد، حسینیه‌ها و فضا‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری در اختیار شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات قرار می‌گیرد تا براساس نظر این شورا به تناسب در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع شود.

او ادامه داد: براس احداث مساجد جدید باید به اولویت‌بندی براساس نیاز محله، درآمدزایی، طراحی مناسب و کاربری چندمنظوره اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ف

نظر شما