شناسهٔ خبر: 47470635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات اجرایی چهارخطه شهرکرد به شلمزار در دو قطعه ادامه دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه چهارخطه شهرکرد به شلمزار به عنوان بخشی از محور شریانی شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان با پیشرفت فیزیکی قابل قبول و در دو قطعه درحال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پروژه چهارخطه شهرکرد به شلمزار به عنوان بخشی از محور شریانی شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان با پیشرفت فیزیکی قابل قبول و در دو قطعه در حال  اجراست.

او افزود: قطعه نخست این طرح، از سه راهی خوزستان تا سه راهی شمس‌آباد، ۱۳.۴ کیلومتر طول دارد و از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

بیشتر بخوانید

ربیعی اضافه کرد: اجرای این قطعه، از پارسال آغاز شده و پیمانکار آن با عملکرد بسیار خوب و مطابق زمان بندی در حال اجرای طرح است.

او همچنین از پیشرفت ۴۰ درصدی قطعه دوم این طرح، از سه راهی شمس‌آباد تا سه راهی امیرآباد به طول ۱۳ کیلومتر خبر داد و افزود؛ به تازگی با برگزاری مناقصه، پیمانکار جدید این قطعه انتخاب شده و در حال اجرای طرح است.

ربیعی گفت: این محور ارتباطی در چندین نقطه دارای معارض بوده و همین موضوع اجرای طرح را با کُندی مواجه کرده است.

او افزود: قرار گرفتن اراضی شمس‌آباد در قطعه دوم این پروژه، از مهمترین موانع طرح است که پیگیری موضوع در مراجع قضایی همچنان ادامه دارد.

ربیعی اضافه کرد: در قطعه نخست نیز عبور محور از آرامستان شهر کیان و همچنین تلاقی جاده با عبور لوله گاز مشکلاتی را ایجاد نموده است.

او ابراز امیدواری کرد: چناچه موضوع معارضات برطرف و اعتبارات لازم، تخصیص داده شود؛ کل محور به طول ۲۶.۴ کیلومتر تا پایان سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

ربیعی همچنین با اشاره به قطعات حادثه خیز این جاده، افزود: در تلاش هستیم این محور در نقاط حادثه خیز با سرعت بیشتری پیگیری و زودتر از موعد در اختیار تردد کنندگان از مسیر قرار گیرد.

او ادامه داد: امیدواریم با تلاش پیمانکاران دو قطعه، ۸ کیلومتر از قطعه اول در تابستان امسال و محدوده خراجی تا سه راهی شمس آباد در قطعه دوم نیز در سال جاری زیر بار ترافیک برود.

ربیعی گفت: جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر استان خوزستان، یکی از محور‌های اصلی استان چهارمحال و بختیاری است و تردد روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه در آن به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ف

نظر شما