شناسهٔ خبر: 47455344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاد سیاستگذاری امور مساجد شهرستانی چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد هماهنگی و سیاست‌گذاری امور مساجد شهرستانی در این استان تشکیل و فعال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌اسلام علی‌رضا ملک‌محمدی شامگاه چهارشنبه شورای سیاست‌گذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای فعالیت ستاد هماهنگی و سیاستگذاری امور مساجد شهرستان‌ها از ظرفیت مسوولان دستگاه‌های اجرایی، مرتبط و فعالان فرهنگی هر شهرستان بهره‌گیری می‌شود.

وی افزود: برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مساجد، برنامه‌های ۱۲ گانه مختص مساجد در طرحی با عنوان "مسجد تراز اسلامی" پیش‌بینی شده است.

ملک‌محمدی تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی متولی و مرتبط با امور مساجد نسبت به تکمیل سریع‌تر مسجدهای ویژه مربوط به طرح مسکن مهر اقدام کنند.

وی با اشاره به نبود مسجد در ۲ محله مهدی‌آباد و کوی پلیس شهرکرد یادآور شد: مردم محله کوی پلیس در مرکز استان از افزون‌بر ۱۰ سال گذشته تاکنون تقاضای احداث یک مسجد در این محله دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۸۰ مسجد از این استان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

حجت‌الاسلام حسن امیری تاکید کرد: براساس دستورالعمل جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مقرر شده تا اعتبارات اختصاصی به مساجد،‌ از سال‌جاری فقط با شناسه ملی ثبت مسجد در این سامانه ابلاغ شود.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۱۰۰ خادم در مساجد استان افزود: از این تعداد تنها ۲۰۱ نفر بیمه تامین اجتماعی هستد و بقیه بیمه ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال برای سه مسجد در محله منظریه شهرکرد سه میلیارد ریال، مسجد مسکن مهر شلمزار مرکز شهرستان کیار سه میلیارد ریال، مسجد مسکن مهر فرادنبه شهرستان بروجن ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و برای مسجد مسکن مهر لردگان سه میلیارد ریال اختصاص یافت.

حسین‌علی مقصودی تصریح کرد: همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت مسجد در سایت مسکن مهر اردل و بن پیش‌بینی نشده است که برای جبران این مهم ۲ قطعه زمین مناسب در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به مساجد استان اختصاص پیدا کرد.

اردشیر آذر تاکید کرد: از این مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال از فصل تکمیل مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها و ۲ میلیارد ریال از محل تجهیز کانون‌های مساجد استان بوده است.

وی افزود: از فصل تکمیل مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برابر ۸۰ درصد و از محل تجهیز کانون‌های مساجد ۷۷۰ میلیون ریال تخصیص داده شد.

آذر تصریح کرد: در سال گذشته همچنین ۱۱۱ میلیارد ریال از اعتبارات استان به فصل دین و مذهب مصوب شد که از این مبلغ ۶۶۳ میلیارد ریال برابر ۵۹ درصد تخصیص داده شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳۲ فصل بودجه‌ای استان مصوب که از این مبلغ ۴۱۷ میلیارد ریال به فصل فرهنگ و هنر اختصاص داده شد و ۱۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون یک‌هزار و ۸۰ مسجد از چهارمحال و بختیاری در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر و شهرکرد به‌عنوان مرکز استان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما