شناسهٔ خبر: 47437231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشت خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشت خانوار‌های زیر پوشش این نهاد در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه از افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشت خانوار‌های زیر پوشش این نهاد در استان خبر داد و گفت : با این میزان افزایش؛ خانوار‌های مددجوی پنج نفره و بیشتر تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ماه کمک معیشت خواهند گرفت.

او با بیان اینکه این افزایش از خرداد ماه امسال در کمک معیشت خانوار‌های مددجو عادی و مشمول تبصره ۱۴ لحاظ خواهد شد، گفت : خانوار‌های مددجو تا اردیبهشت امسال حداکثر تا سقف ۶۲۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کردند.

او با بیان اینکه با افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشت، از ماه جاری خانوار‌های مددجوی یک نفره ۳۵۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند، افزود: این کمک معیشت برای خانوار‌های مددجوی ۲ نفره به ۵۰۰ هزار تومان، برای خانوار‌های تحت حمایت سه نفره به ۷۰۰ هزار تومان و برای خانوار‌های چهار نفر به ۹۰۰ هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: با افزایش کمک معیشت ماهانه خانوار‌های تحت حمایت میزان کمک معیشت دریافتی خانوار‌های پنج نفره و بیشتر به بالای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

رخصی هدف از افزایش کمک معیشت خانوار‌ها مددجو کمیته امداد را حمایت مالی از این خانوار‌ها دانست و آن را طبق اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از آن‌ها اعلام کرد .

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان بسته تشویقی به کارفرمایان

معاون اشتغال و خودکفایی استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۹ بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بسته تشویقی به کارفرمایان برای ایجاد هزار و ۴۶۰ فرصت شغلی مددجویی در استان پرداخت شده است.

رضا طاهری گفت: در سال ۹۹ هزار و ۴۶۰ فرصت شغلی پایدار از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان برای مددجویان کرمانشاهی ایجاد شده است.

طاهری افزود: این نهاد به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت را به کار گمارند بسته‌های تشویقی اعطا می‌کند.

او با بیان اینکه بسته‌های تشویقی کارفرمایی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال متوالی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان به ازای به کارگیری هر مددجو است، افزود: در پارسال این نهاد بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بسته تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت در استان را به کارگمارده اند پرداخت کرده است.

او ادامه داد: از این میزان ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب وام‌های قرض الحسنه برای به کارگیری ۲۳۱ مددجو و ۹۰۰ میلیون تومان نیز به عنوان حق بیمه به منظور ایجاد اشتغال برای حدود هزار و ۲۳۰ نفر در استان اختصاص داده شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: کمیته امداد در کنار پرداخت بسته‌های تشویقی آمادگی دارد نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان و موسسات کاریابی را از میان مددجویان دارای مهارت تامین کند .

انتهای پیام/د

نظر شما