شناسهٔ خبر: 47392573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشت خانوار‌های مددجوی کرمانشاه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشت خانوار‌های مددجوی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود رضایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه کمک معیشت خانوار‌های مددجو افزایش ۶۷ درصدی پیدا کرده، گفت : با این میزان افزایش، خانوار‌های تحت حمایت پنج نفره و بیشتر تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در ماه کمک معیشت خواهند گرفت.

او با بیان اینکه این میزان افزایش از خرداد امسال در کمک معیشت خانوار‌های مددجو عادی و مشمول تبصره ۱۴ لحاظ شده است، گفت : خانوار‌های مددجو تا اردیبهشت امسال حداکثر تا سقف ۶۲۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کردند.

او با بیان اینکه با افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشت، از ماه جاری خانوار‌های مددجوی یک نفره ۳۵۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند، افزود: این کمک معیشت برای خانوار‌های مددجوی دو نفره به ۵۰۰ هزار تومان، برای خانوار‌های تحت حمایت سه نفره به ۷۰۰ هزار تومان و برای خانوار‌های چهار نفر به ۹۰۰ هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: با افزایش کمک معیشت ماهانه خانوار‌های تحت حمایت میزان کمک معیشت دریافتی خانوار‌های پنج نفره و بیشتر نیز به بالای یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

رضایی گفت: افزایش کمک معیشت ماهانه با هدف کمک به خانواده‌های تحت حمایت و با مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شده است .

حمایت ۴۵ هزار پدر معنوی از ایتام و فرزندان محسنین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: از ابتدای اجرای پویش ایران مهربان تاکنون ۴۵ هزار پدر معنوی حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در این استان را بر عهده گرفته‌اند.

غلامرضا نصوری افزود: میانگین سرانه کمک حامیان به هر یتیم در حال حاضر ۶۲۰ هزار تومان و میانگین سرانه کمک حامیان به هر فرزند محسنین ۲۰۰ هزار تومان است

او با بیان اینکه پویش ایران مهربان از نیمه دوم سال ۹۹ با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین به اجرا درآمده است، افزود: هم اکنون بیش از هشت هزار فرزند یتیم و محسنین در استان کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد است.

نصوری با بیان اینکه این نهاد توانسته از ابتدای اجرای این پویش تاکنون بیش از ۴۵ هزار پدر معنوی برای این فرزندان جذب کند، افزود: کمیته امداد کرمانشاه با جذب این تعداد پدر معنوی جدید، رتبه نخست کشور در پویش ایران مهربان را کسب کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حداقل کمک به هر یتیم در پویش ایران مهربان ۲۰ هزار تومان است، گفت: مراجعه به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها و یا سایت الکترونیکی ekram.emdad.ir، ارسال عدد ۱ به شماره پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۳ و تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ از درگاه‌های جذب مشارکت خیران نیک اندیش در این پویش به شمار می‌رود .

انتهای پیام/د

نظر شما