شناسهٔ خبر: 47374444 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان:

بیش از 3000 پایگاه نوبت گیری الکترونیکی برای برنامه "سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان" در اختیار خانواده ها قرار دارد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در جلسه ستاد سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، گفت: بیش از 3000 پایگاه نوبت گیری الکترونیکی برای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در اختیار خانواده ها قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس صفوی گفت: ضرورت برنامه سنجش، شناسایی به موقع اختلالات کودکان است که مهمترین دستاورد آن اقدام به هنگام و موثر برای درمان و رفع مشکل است.

وی افزود: بعضی از دانش آموزان بسته به نوع آسیب و مشکل، نیاز به ارائه خدمات خاص دارند، مثلا خانواده کودکی که آسیب شنوایی دیده با شناسایی و تشخیص به موقع می توانند برای کاشت حلزون گوش کودکشان اقدام کنند که معمولا این خدمات از سوی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و...انجام می شود و از آسیب های بیشتر پیشگیری می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: جای دهی دانش آموزان بسیار مهم است و اولویت با نوآموزان تلفیقی پایه اول است، نوبت گیری سنجش در بیش از 3000 پایگاه الکترونیکی انجام می شود که مهمترین رکن این است که بتوانند از خدمات مناسب بهره مند شوند.

صفوی گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان از نظر اختلالات بینایی، شنوایی، رفتاری، جسمی حرکتی، اوتیسم و...مورد ارزیابی قرار می گیرند و برای کودکانی که مشخص شود مشکلی دارند زمینه برای دریافت خدمات مناسب در مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه های سنجش امسال به 43 پایگاه ثابت افزایش یافته که در دو نوع الف و ب تقسیم بنده شده اند، 21 پایگاه نوع ب و 22 پایگاه نوع الف داریم که در نوع ب تعداد عوامل اجرایی کمتر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان  تاکید کرد: برای بهبود انجام برنامه ها، بایستی پایگاه سنجش در مکان مناسبی در شهر و در دسترس همه اولیا باشد، فضای باز و مناسب و اتاق هایی بزرگ با تهویه مناسب داشته باشد، وجود  سیستم سرمایشی و اقلام بهداشتی و رعایت کامل شیوه نامه ها ضروری است تا از این رهگذر ازدحام اولیا و در نتیجه شیوع بیشتر کرونا و تهدیدی برای سلامت خانواده ها صورت نگیرد.

صفوی گفت: سال گذشته 99.6 درصد سنجش انجام داده ایم، 0.4 درصد کسانی هستند که شناسایی نشدند و اتفاقا گروه هدف ما و معمولا افرادی هستند که نیاز به خدمات حمایتی بیشتری دارند، پیش بینی می شود امسال با همراهی و همکاری همه دست اندرکاران جذب صد در صدی داشته باشیم که این مهم هم مسئولیت شرعی و هم قانونی است و در این راستا تریبون های نماز جمعه، پایگاه های بسیج، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرمانداران و بخشداران و...نقش مهمی در فرهنگ سازی و جذب خانواده ها برای سنجش نوآموزان دارند.

نظر شما