شناسهٔ خبر: 47363999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در استان قزوین آغاز شد

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی از امروز، شنبه اول خرداد در استان قزوین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله مؤمنی با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از امروز در سراسر کشور به صورت حضوری آغاز شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان قزوین افزود: حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی ۶ سال تمام و تا متولدین اول مهرماه ۹۴ است.

مؤمنی بیان کرد: براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، بعد از مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش بدو ورود به دبستان، ثبت نام قطعی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدارک لازم برای انجام سنجش در پایگاه‌ها، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳در ۴ و مبلغ ۵۰ هزار تومان صرفا از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی است.

مؤمنی در ادامه افزود: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هرساله برای شناسایی و مداخلات به هنگام طلایی اجرا می‌شود که تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در این برنامه هستند.

این مسئول تصریح کرد: اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با همکاری ۲ هزار پایگاه سنجش در کشور خواهد بود که بیش از ۲۰ هزار عوامل اجرایی در سطح کشور با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

نظر شما