شناسهٔ خبر: 68514903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت بر ثبت‌نام در مدارس خراسان‌رضوی از مرز هزارو ۵۰۰ بازدید گذشت

تاکنون هزار و ۵۴۳ بازدید نظارتی از روند ثبت‌نام در مدارس ۴۷ منطقه آموزشی خراسان رضوی انجام و ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در قالب روند ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳، برنامه ریزی های پایش و رصد روند ثبت نام در مدارس خراسان رضوی توسط تیم‌های نظارتی انجام شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این در قالب کارگروه نظارتی اداره کل آموزش و پرورش استان، به صورت ویژه تعداد ۱۴۴ بازدید از فرآیند ثبت‌نام مدارس در مشهد و منطقه تبادکان انجام شده که با توجه به نوع تخلفات، ۱۲۵ مورد گزارش و تذکر کتبی برای مدیران مدارس به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده تا ضمن اخذ تعهد، وجوه دریافتی غیرقانونی نیز استرداد گردد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در قالب این نظارت ها تعداد ۹ مدیر متخلف مدرسه در استان توسط «کارگروه نظارت بر فرآیند ثبت‌نام و حقوق والدین و دانش‌آموزان» به دلیل تخلفات متعدد و محرز لغو ابلاغ شدند.

وی ادامه داد: همچنین پرونده ۲۰ نفر از سایر مدیران متخلف هم در حال بررسی و ارسال به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و تعدادی نیز در مرحله صدور رای است.

شم‌آبادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت مدارس دولتی اظهار کرد: تامین سرانه مدارس به میزان کافی یکی از راهکارهای تقویت مدارس دولتی جهت حل مشکلات مالی مدارس و از مهمترین راهکارهای جلوگیری از دریافت وجوه و مبالغ غیرقانونی در زمان ثبت‌نام است.

وی تاکید کرد: سرانه مدارس دولتی می بایست حداقل ۱۶ برابر بودجه فعلی ارتقا یابد که این مهم نیازمند تبیین و گفتمان سازی اجتماعی و رسانه ای است، برای این منظور در تمام سطوح بالای مدیریتی و بودجه کل کشور باید تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گفته وی، هر چند این موضوع توجیه کننده تخلف مدیران مدارس و اخذ وجوه و مبالغ غیرقانونی از والدین دانش آموزان در هنگام ثبت‌نام نیست.

هم اکنون بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کد فضای آموزشی در خراسان رضوی فعالیت دارد.

نظر شما