شناسهٔ خبر: 48656607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کسب 57 رتبه توسط دانش آموزان قزوینی در جشنواره فرهنگی و هنری فردا

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش آموزان استان قزوین موفق شدند در جشنواره فرهنگی و هنری فردا که با حضور بیش از 2 هزار دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد 57 رتبه کسب کرده و با 22 رتبه اول تا سوم بعنوان برگزیده کشوری نیز انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل روابط عمومی آموزش و پرورش، حسن رحیم خانی گفت: دانش آموزان استان قزوین موفق شدند در جشنواره فرهنگی و هنری فردا که با حضور بیش از 2 هزار دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد 57 رتبه کسب کرده و با 22 رتبه اول تا سوم بعنوان برگزیده کشوری نیز انتخاب شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: آمار رتبه‌های کسب شده امسال ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و سهم کانون‌های فرهنگی و هنری استان کسب ۲ رتبه اول، ۱ رتبه سوم و ۲ برگزیده کشوری است.

وی عنوان کرد: جشنواره امسال، در حالی به ایستگاه پایانی خود رسیده است که علی‌رغم مشکلات فراوان شیوع اپیدمی کرونا و تعطیلی مدارس، همچنان از مرحله مدرسه تا شهرستان و استان و در نهایت مرحله کشوری را بصورت مجازی و در بستر سامانه‌های آنلاین وزارت آموزش و پرورش طی کرده است.

این مسئول افزود: این جشنواره که در سی و نهمین دوره خود شاهد حضور ۱۰۷ هزار  نفر رشته در۶ حوزه مختلف شامل آفرینش‌های ادبی،‌ هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی، ‌هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه، ‌رسانه و فضای مجازی و نقد و  در بیش از ۸۰ رشته و گرایش مختلف برگزار شده است.

وی بیان کرد: تنوع رشته‌ها و گرایش‌های مختلف جشنواره که روزگاری به مسابقات ۸ گانه مدارس معروف بود و امروز بیش از ۸۰ رشته و گرایش گوناگون را در خود جای داده است به گونه‌ای است که ضمن توجه به حفظ هویت فرهنگی و هنرهای بومی و محلی و سنت‌های پیشینیانی که سینه به سینه به نسل حاضر منتقل شده است نگاهی به عصر جدید و تحولات تکنولوژیک این روزها و رشته ها و گرایش‌های هنر مدرن را نیز در خود جای داده است.

رحیم خانی ادامه داد: البته آرزوی همه این است که کشور از این شرایط سخت کرونایی نجات یابد و در سال‌های آتی شاهد برگزاری جشنواره‌ها با همان شور و نشاط حضور دانش آموزان باشیم؛ اما مستند سازی، ‌ثبت و حفظ این تجربه ارزشمند و انتقال آن به آیندگان شاید یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید صورت پذیرد.

وی ابراز کرد: در روزهای پیش رو و تا ابتدای سال تحصیلی جدید و ۲۰ مهرماه که مراسم افتتاحیه چهلمین دوره این جشنواره همزمان با روز بزرگداشت حافظ برگزار خواهد شد سعی شده تا  ضمن مستند سازی ثبت و چگونگی برگزاری جشنواره ۳۹، چهلمین دوره این جشنواره را بصورتی متفاوت و جذاب‌تر برای دانش آموزان برگزار شود.

 

نظر شما