شناسهٔ خبر: 47332966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۳۶۲۴ دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های طرح «دادرس» را فراگرفتند

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: سه هزار و ۶۲۴ دانش‌آموز این استان آموزش‌های طرح ملی «دادرس» را فراگرفتند.

صاحب‌خبر -

سیدحسین زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با بیان اینکه طرح ملی دادرس در استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی- ریوی، خون‌ریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری از جمله محورهای آموزشی این طرح بوده است که با توجه به شرایط کرونایی به‌صورت آنلاین و در بستر برنامه شاد برگزار شد.

زرگر با بیان اینکه این آموزش‌ها با تلاش ۳۹ مربی دادرس برای دانش‌آموزان پایه هشتم در ۱۰۲ مدرسه در استان اجرایی شده، گفت: در مجموع ۱۸۷ تیم آماده از بین دانش‌آموزان پایه هشتم در سطح مدارس آموزش‌های مدنظر را آموخته‌اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اظهار کرد: در سال جاری، سه مدرسه در سه شهرستان دامغان، گرمسار و سرخه به‌صورت اختصاصی مدرسه امدادی بوده‌اند.

وی افزود: در این مدارس اختصاصی، ۸۰ درصد از دانش‌آموزان تحت آموزش‌های امدادی قرار می‌گیرند؛ اما در سایر مدارس، آموزش‌ها منحصر به کانون‌های دانش‌آموزی بوده و همه دانش‌آموزان را در برنمی‌گیرد.

زرگر با اشاره به تأثیرگذاری این آموزش‌ها در زندگی دادرسان بیان کرد: دانش‌آموزان آموخته‌هایشان را در کمک به دیگران به‌ویژه خانواده به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما