شناسهٔ خبر: 47290385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه‌های توانمندسازی محرومان در قزوین سرعت می‌گیرد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت:برنامه‌های توانمندسازی محرومان در استان قزوین با اجرایی شدن تفاهم نامه کمیته امداد و بسیج سازندگی با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سید مرتضی دهقانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی به امضا رسیده است تا زمینه اشتغال برای مددجویان و سایر نیازمندان و محرومان فراهم شود.

دهقانی افزود: ایجاد و راه اندازی طرح‌های اشتغال، آموزش‌های کسب و کار، کاریابی برای متقاضیان نیازمند بیکار مستعد اشتغال اقشار نیازمند، تشکیل و راه اندازی کانون خیران استان و تأمین و بهسازی فضای کسب و کار از برنامه‌های محوری این تفاهم نامه است.

او اضافه کرد: شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی طرح‌های راهبردی شغلی و راه اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرینی یکی از برنامه‌های این تفاهم نامه است که به بسترسازی ایجاد اشتغال برای محرومان کمک می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: حمایت از اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش بنیان، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی و توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین نیز از گام‌های دیگر این تفاهم نامه برای پشتیبانی از جریان اشتغال زایی است.

دهقانی افزود: برنامه امداد در سال گذشته اشتغالزایی برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر بود، ولی بیش از ۸ هزار شغل ایجاد شد و رتبه نخست کشور در این حوزه به قزوین اختصاص یافت و برنامه پیش بینی شده برای سال جاری ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یادآورشد: برای سال جاری همچنان بسته تشویقی ویژه کارفرمایان فعال است و کارفرمایان با بکارگیری هر مددجو می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه و یا معافیت ۲ ساله در پرداخت حق بیمه نیروی جذب شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما