شناسهٔ خبر: 47288642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه‌های توانمندسازی محرومان در قزوین سرعت می‌گیرد

قزوین - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: با اجرایی شدن تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی برنامه‌های توانمندسازی نیازمندان و محرومان در استان با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید مرتضی دهقانی روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی کمیته امداد با بسیج سازندگی استان قزوین اظهار داشت: پرداخت کمک معیشت به نیازمندان و رساندن سبد کالا به آنها امری مهم و ضروری برای گذر از شرایط و مشکلات معیشتی روزمره است.

وی ادامه داد: راهکار اصلی و نهایی برای پایان محرومیت و فقر نیازمندان،  توانمندسازی و ایجاد بستری شایسته برای زندگی عزتمندانه است.

این مسوول اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می کند تا از ظرفیت های مختلف برای توانمندسازی مددجویان استفاده کند تا هر مددجو با عزت نفس و اتکا به نعمت های الهی و توان خویش، برای درآمدزایی اقدام کند.

دهقانی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت های برون سازمانی تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی به امضا رسیده است تا زمینه اشتغال برای مددجویان و سایر نیازمندان و محرومان فراهم شود.

وی عنوان کرد: ایجاد و راه اندازی طرح های اشتغال، آموزش های کسب و کار، کاریابی برای متقاضیان نیازمند بیکار مستعد اشتغال اقشار نیازمند، تشکیل و راه اندازی کانون خیران استان و تأمین و بهسازی فضای کسب و کار از برنامه های محوری این تفاهم نامه است.

این مسوول خاطرنشان کرد: شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی طرح های راهبردی شغلی و راه اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرینی یکی از برنامه های این تفاهم نامه است که به بسترسازی ایجاد اشتغال برای محرومان کمک می کند.

دهقانی گفت: حمایت از اجرای طرح های نوآورانه و دانش بنیان، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی و توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین نیز از گام های دیگر این تفاهم نامه برای پشتیبانی از جریان اشتغال زایی است.

وی با اشاره به برنامه های اشتغال کمیته امداد قزوین در سال جاری اظهارکرد: برنامه امداد در سال گذشته اشتغال زایی برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر بود ولی بیش از ۸ هزار شغل ایجاد شد و رتبه نخست کشور در این حوزه به قزوین اختصاص یافت و برنامه  پیش بینی شده برای سال جاری ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان است که امیدواریم بیش از این مقدار اشتغالزایی کنیم.

این مسوول یادآورشد: برای سال جاری همچنان بسته تشویقی ویژه کارفرمایان فعال است و کارفرمایان با بکارگیری هر مددجو می توانند از تسهیلات قرض الحسنه و یا معافیت ۲ ساله در پرداخت حق بیمه نیروی جذب شده بهره مند شوند.

نظر شما