شناسهٔ خبر: 46974022 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خدامحوری در نظام تعلیم و تربیت تقویت شود/ تبلور عشق و هنر معلمان در شرایط کرونایی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: روحیه‌ خدامحوری در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت باید تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز در دیدار با جمعی از معلمان چهارمحال و بختیاری به شرایطی که در آن با انواع فتنه‌ها مواجه هستیم اشاره کرد و گفت: داشته‌ها و بصیرت شخصی برای گذر از این دوران کافی نیست و اگر دانش را با اصل خدامحوری و اخلاق گره نزنیم در مواجهه با فتنه‌ها کم می‌آوریم و نمی‌توانیم راه را بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم و باید انتخابات را خدامحورانه در میان مردم ساری و جاری کنیم، افزود:  معلم خط‌دهنده و جهت‌دهنده است که باید این خط‌دهندگی را با خدامحوری به عرصه بیاورد زیرا که دشمن در آستانه انتخابات برای ایجاد تفرقه و چنددستگی در جامعه بسیار تلاش می‌کند که شناخت این شیطنت‌ها و تصمیم‌گیری درست بصیرت خدامحورانه می‌خواهد.

وی با بیان اینکه بحث جناح نیست بلکه بحث شیطنت و ناکارآمد نشان دادن نظام است، پس مبادا کاری کنیم که لبخند بر لبان دشمن بنشیند، ادامه داد: انتخابات، انتخابات آسانی نیست و علائم آن با انتشار مستنداتی مشهود است که قصد دارند واقعیت نظام را تغییر دهند اما بصیرت جامعه نشان می‌دهد مسئله میدان و دیپلماسی چیست.

نکونام بیان کرد: حتی نازل‌ترین فرد سیاسی نیز می‌داند که میدان پشتیبان دیپلماسی است و میدان است که باید با اگر میدان ضعف داشته باشد دیپلماسی هم نمی‌تواند کاری انجام دهد همچنین در تعارض میدان و دیپلماسی، دیپلماسی باید قربانی شود و میدان همیشه باید در میدان باشد.

تشکیل دولت انقلابی، تنها راه خروج از مشکلات

وی افزود: برای آینده و عبور از مسائل کشور تنها یک راه یعنی تشکیل دولت جوان‌ و انقلابی را پیش‌رو داریم، قطعاً ملت ایران نمی‌پسندد مجدد وارد مشکلات شود و عبور از تحریم، گرانی‌ها، مشکلات و ... تنها با نگاه دولت مومن انقلابی صورت می‌گیرد که از ضرورت‌ها است و الحمدالله معلمان ما اهل بصیرت هستند و در این انتخابات هم نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند و روسفیدی را برای خود و جامعه رقم می‌زنند.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مناطق دورافتاده در استان بسیار است که مدیران باید از آن‌ها دلجویی کنند و رفع مشکلات این مناطق تنها به اتاق جلسات ختم نشود بلکه سختی‌ها باید از نزدیک حس شوند.

وی افزود: حتی اگر مدیران بروند و هیچ کاری انجام ندهد باز هم آثاری از قبیل کاهش زیادخواهی‌های مدیریتی، افزایش واقع‌بینی در مدیریت و افزایش روحیه در میان مردم منطقه و ... را به دنبال خواهد داشت.

نکونام اظهار کرد: همه کارهای معلمی با شخصیت شهید مطهری محک زده می‌شود و از این شخصیت الگوگیری می‌شود و به همین دلیل این روز را روز معلم نهاده‌اند تا یک هم‌سنخی میان معلمان و این شخصیت ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شخصیت به روز و جامع بودن از نظر علمی و ویژگی‌های دیگر شهید مطهری بر همگان آشکار است و در عین حال انسانی بود که ضرورت‌ها را درک می‌کرد و آنچه را باید برای جامعه میسر شود را به خوبی شناخت و در این راستا تلاش کرد که این موارد ویژگی‌های کمی نیست و زمانی که روی هم جمع شوند از انسان یک انسان موثر می‌سازد.

نکونام بیان کرد: شهید همه این ویژگی‌ها را در ظرفیت مهم یعنی خدامحوری در همه امور ریخته بود و همه کارهای او از دانش و علم تا جهاد، امور اجتماعی و سیاسی و ... از خدامحوری نشأت گرفت که هرکس این ویژگی‌ها را داشته باشد برجسته می‌شود و لذا معلمان اگر می‌خواهند موفق شوند این ویژگی را سرآمد همه ویژگی‌های خود بدانند.

وی گفت: اگر انسان خدامحور شد خدا هم با او خواهد بود و هرکس خدا با او بود بدون تردید به مقصد می‌رسد و این روحیه‌ها در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت وجود دارد و باید تقویت شود.

نکونام در پایان افزود: تربیت زمانی محقق می‌شود که با تزکیه همراه شود و اگر معلمی این روحیه را نداشته باشد درگیر بازی‌های سیاسی و قربانی می‌شود شهید مطهری با همین روحیه جاویدان شد و اگر معلمان می‌خواهند بمانند و ادامه‌دهنده راه امام و شهدا باشند باید خدامحور باشند.

فرحناز قائدامینی در ادامه این نشست با بیان اینکه روز معلم در سال جاری با لیالی قدر که کتاب انسان‌ساز قرآن در آن نازل شده همزمان شده، گفت: آنچه که برای تربیت انسان‌ها لازم است در قرآن آمده که هدف همه معلمان نیز این است که با تأسی از این کتاب در راستای ارتقای جامعه ایمانی و علمی حرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقطه مشترک معلمان و انبیا فهم زیستن است و می‌خواهند دانش‌آموزان را به سمت و سوی خدایی شدن حرکت دهند، افزود: با تلاش معلمان اکنون می‌دانیم که از ۲۰۷ هزار دانش‌آموز استان چه تعدادی و در چه مناطقی و در کدام پایه‌های به آموزش دسترسی ندارند البته تعداد این دانش‌آموزان بسیار اندک است که به طور دقیق شناسایی شده‌اند و در تلاش هستیم در این فرصت باقی‌مانده از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا پایان خوبی برای این سال تحصیلی رقم بزنیم.

جذب 20 میلیارد تومان در طرح آجربه‌آجر

وی ادامه داد: در سال جاری در بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش تلاش‌های بسیاری برای تهیه زیرساخت و تجهیز امکانات مدارس انجام شد و در طرح آجربه‌آجر 20میلیارد تومان به کمک خیرین جمع‌آوری شد که توانستیم مدارسی را در مناطق محروم کلنگ‌زنی و یا بازسازی کنیم.

قائدامینی افزود: آموزش‌وپروش استان در سال جاری موفقیت‌های بسیاری از جمله پوشش 99.12 درصدی تحصیلی در استان، رعایت عدالت تحصیلی، تحول بزرگ در آموزش متوسطه و رشته فنی‌وحرفه‌ای و افزایش پژوهش‌سراها که عضویت و اشتغالزایی تعداد بالایی از دانش‌آموزان را به دنبال داشت، ورزش و سلامت، پرورشی و رتبه برتر سوادآموزی، مسابقات قرآن و ... را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه سه دبیرخانه مهم سنجش صلاحیت و ارتقای توانمندی معلمان، نهضت سوادآموزی و تهیه محتوای کتاب سوم ابتدایی به استان واگذار شد، گفت: در شرایط کرونایی معلمان عشق و هنر را به تمام معنا به جامعه نشان دادند زیراکه اگر عشق نبود معلم نمی‌توانست در مناطقی که زیرساخت ندارد وارد شود و اگر هنر نبود نمی‌توانست به سرعت خود را با شرایط جدید که به ناچار وارد آن شدند و با آموزش جدید وقف دهد.

یادآوری می‌شود، در پایان از پنج مدیر آموزشگاه و دو معاون اجرایی در سطح استان به نمایندگی از همه مدیران تجلیل شد.

انتهای پیام/68036

 

نظر شما