شناسهٔ خبر: 50833675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زمینه حضور طلاب در مدارس فراهم شود/ تربیت، هدف مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه است

امام جمعه شهرکرد گفت: فضا باید برای حضور طلبه‌ها در مدارس مناسب شود و به آن‌ها میدان داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در جلسه کمیته استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تربیت هدف مشترک آموزش و پرورش و حوزه است، گفت: بار علمی آموزش و پرورش متولیان خاص خود را دارد که ما در آن دخالتی نداریم اما بحث تربیت، اخلاق‌مداری و تربیت نیروی کارآمد برای انقلاب بیشتر مورد توجه ماست که هر دو کمیته برای تحقق این هدف باید بیشتر تلاش کنند.

در حوزه‌های علمیه طلاب متخصص تربیت شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه حوزه باید نیروی کارآمد داشته باشد تا جوابگوی آموزش‌وپرورش باشد، افزود: در حوزه با کمبود نیروی کارآمد و متخصص مواجهه هستیم که باید در کنار تدریس دروس حوزوی متخصصان در حوزه پاسخگویی شبهات و افرادی دارای هنر ارتباط با جوانان تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید عرصه را فراهم کند، ادامه داد: نسبت به اینکه نگاه مدیرکل آموزش‌وپرورش نگاه مدیریتی است تردیدی نداریم اما این نگاه باید فراگیر شود و مدرسه به مدرسه خود را نشان دهد.

در مدارس به طلبه‌ها میدان دهید

نکونام اظهار داشت: نباید مدرسه‌ای باشد که در آن نگاه به نماز و طلبه کمرنگ باشد و یا هنگام نماز کلاس درس برپا کند لذا فضا باید برای حضور طلبه‌ها در مدارس مناسب شود و به آن‌ها میدان داده شود.

وی افزود: در اسرع وقت نمایندگان این کمیته‌ها در جلسه‌ای مطالب مطرح شده در این جلسه را کاربردی و اجرایی کنند، مطالب فراموش نشود و باز بگوییم مدارس طلبه ندارند.

نکونام در پایان گفت: سریعاً کارها را پیش ببرید که اگر سال آینده چنین جلسه‌ای برگزار شد مشکلات امروز را شاهد نباشیم و دستگاه‌ها پاسخ‌گوی یکدیگر باشند.

انتهای پیام/68036

نظر شما