شناسهٔ خبر: 46980232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی در جامعه است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به نزدیک شدن به زمان ایام انتخابات رییس جمهوری گفت: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و دو دستگی در جامعه است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز شنبه در دیدار با فرهنگیان و تجلیل از معلمان نمونه استان با اشاره به اهمیت نقش فرهنگیان و جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در هدایت افکار عمومی به سمت انتخاب درست، گفت: فرهنگیان و جهادگران و فعالان در حوزه انتخابات باید بکوشند خدا محورانه مردم را هدایت کنند و جایگاه انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

وی اظهار داشت: معلمان به عنوان تبیین‌گران، هدایتگران و روشنگران در جامعه هستند و نقش خط‌دهندگی،جهت‌دهندگی، بصیرت دهندگی با خدا محوری را باید سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

وی گفت:دشمنان برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده‌اند که انتخابات را منحرف کند و جامعه را در حال غبار آلودگی و تردید قرار دهند و در کشور تفرقه و چنددستگی ایجاد کنند، که برای مقابله با این شیطنت‌های دشمن به یک بصیرت خدامحورانه نیاز است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه بحث جناج، حزب و گروه نیست، گفت: بحث شیطنت‌های دشمن، غبارآلود کردن فضا و از کارآمد انداختن نظام است و نباید اجازه داد قربانی این افکار جناحی شویم.

نکونام افزود: برای عبور از تحریم، مشکلات، مسائل اقتصادی،  گرانی‌ها نیاز به انتخاب یک دولت همیشه در صحنه است که مردم را در صحنه بیاورد و از توان و ظرفیت مردم استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به ظرفیت خدامحوری، اخلاص، بصیرت به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص شهید مطهری، بهشتی و شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این ظرفیت‌ها وقتی روی هم جمع می‌شود یک انسان متعالی، اثرگذار و موثر می‌سازد.

وی از فرهنگیان خواست تا در نظام آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و تزکیه اصل خدامحوری را مد نظر داشته باشند تا خدای نخواسته در بازی سیاسی، جناحی و گروه‌گرایی گرفتار نشوند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به درز یک مصاحبه و گفت‌وگو در جامعه گفت: این کار جزء برنامه‌های دشمن و نفوذی‌ها است در حالی که مردم با بصیرت در جامعه به خوبی جایگاه مساله میدان و دیپلماسی را فهمیده است.

به گفته وی، میدان برای دیپلماسی قدرت ایجاد می‌کند و اگر میدان با اقتدار باشد دیپلماسی حرف برای گفتن دارد اما اگر میدان از خود ضعف نشان دهد دیپلماسی هم حرف برای گفتن ندارد.

وی اظهار داشت: جایگاه میدان و دیپلماسی در جامعه مشخص است و همه مردم نیز به این جایگاه واقف هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار افزود: در نظام آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان در ابعاد مختلف ایمانی، علمی و فرهنگی هستیم.

فرحناز قائدامینی افزود: در نظام تعلیم و تربیت هیچ امری باعث تعطیل شدن این نظام نیست به گونه‌ای که در ایام شیوع کرونا نیز نظام تعلیم و تربیت تعطیل نشد و معلمان در مناطقی که امکانات و زیرساخت‌ها نبود با تمام سختی حاضر شدند تا خللی در امر آموزش بوجود نیاید.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون برای تمام مناطق آموزشی و دانش‌آموزان استان، اطلس دانش‌آموزی تهیه شده تا بتوان برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان از هر ظرفیتی استفاده کرد.

وی در ادامه به تهیه کردن زیرساخت‌های لازم برای آموزش و پرورش با کمک خیران اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح آجر به آجر ، از ظرفیت تمام دانش‌آموزان استان استفاده شده و در سال تحصیلی جاری ۲۰۰ میلیارد ریال توسط خیران برای ساخت مدرسه کمک شده است.

قائدامینی به کسب رتبه برتر استان در پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی با پوشش ۹۹.۱۲ درصدی و همچنین اجرا شدن طرح عدالت آموزشی تحصیلی اشاره کرد و گفت:در راستای بالابردن معدل دانش‌آموزان نیز این استان رتبه دوم را کسب کرده است.

وی به اجرای طرح کوچ و کسب رتبه برتر استان و کسب رتبه های برتر در حوزه فرهنگی و مسابقات قرآنی، نماز، فرهنگی و هنری اشاره کرد .

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۳ هزار فرهنگی کار آموزش ۲۱۳ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

نظر شما