شناسهٔ خبر: 46846788 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گرایی: در مسابقات گزینشی آمادگی رویارویی با حریف عنواندار جهان را داشتم/ برای خوش رنگ‌ترین مدال المپیک تلاش می‌کنم

قهرمان کشتی آسیا گفت: در رقابت‌های گزینشی المپیک آمادگی لازم را برای رویارویی با حریف عنواندار کره‌ای داشتم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا گرایی ملی پوش وزن ۶۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی که در رقابت‌های گزینشی قزاقستان با شکست تمامی رقبا به مدال طلا و سهمیه المپیک توکیو رسید، درباره عملکردش در مسابقات قزاقستان اظهار داشت: در این رقابت‌ها ۴ تا کشتی گرفتم به طوری که در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شروز اوچیلوف از تاجیکستان مغلوب کردم، در دور بعد مقابل احمد داحشان از اردن با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شدم، در نیمه نهایی با شکست ۹ بر صفر آشو از هند به فینال رسیدم و در نهایت با شکست هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی توانستم صاحب مدال طلا شوم.

وی درباره دیدار فینال و شکست حریف عنواندار کره‌ای با نتیجه ۹ بر صفر گفت: قبل از قرعه کشی من خودم فکر می‌کردم با این کره‌ای هم گروه شوم و برای همین با کادرفنی خیلی این کشتی گیر را آنالیز کرده بودیم که به لطف خدا با برنامه ریزی توانستم او را شکست دهم.

دارنده مدال طلای مسابقات زیر ۲۳ سال جهان درباره مدعیان وزن ۶۷ کیلوگرم در المپیک گفت: با مربیان تیم ملی همواره در حال آنالیز حریفان هستیم. در این وزن قهرمانان زیادی حضور دارند، کشتی گیران روس و کوبا مدعی هستند، اما مطمئن باشید هر کسی ملی پوش وزن ۶۷ کیلوگرم شود بهترین مبارزه‌ها را با این نفرات خواهد داشت.

وی در خصوص شرایط وزنی اش عنوان کرد: در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان من در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی گرفتم، اما بعد قرار شد به ۶۷ کیلو بروم و از سال گذشته وزنم را کنترل کرده و روی ۷۰ کیلو نگه داشتم. ۳ کیلو کاهش وزن برای کشتی گیر چیزی نیست و در آلماتی راحت سر وزن رسیدم.

گرایی مورد این سوال که پیش بینی اش برای بازی‌های المپیک چیست، ابراز داشت: به طور حتم هر کسی نماینده کشورمان در وزن ۶۷ کیلوگرم باشد، باید برای کسب مدال طلا بجنگد و اگر من هم ملی پوش شدم همه تلاشم را خواهم کرد که خوش رنگ‌ترین مدال را به دست آورم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما