شناسهٔ خبر: 46839895 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هر کسی به المپیک برود، باید برای طلا بجنگد

گرایی: از بچگی در کنده فرنگی مهارت داشتم

فرنگی کار شیرازی بعد از اینکه سهمیه المپیک را کسب کرده، حالا هدفش طلای المپییک توکیو قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان آزاد و فرنگی بلافاصله بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا دوز اول واکسن کووید-19 را دریافت کردند و فعلا در استراحت به سر می برند.
اتفاق مهم مسابقات آسیایی اخیر کسب 5 سهمیه المپیک توسط تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بود. یکی از اوزانی که کار برای کسب سهمیه المپیک سخت به نظر می رسید، وزن 67 کیلوگرم در کشتی فرنگی بود که محمدرضا گرایی با یک نمایش درخشان توانست، بلیت توکیو را برای نماینده ایران در این وزن رزرو کند.


محمدرضا گرایی در گفت و گو با برنامه دایره طلایی گفت: در این رقابت ها 4 کشتی گرفتم تا به سهمیه المپیک برسم. قبل از قرعه کشی من خودم فکر می کردم با حریف کره ای همگروه شوم و روی این کشتی زیاد با کادرفنی کار کرده بودیم، اما در فینال به این حریف خوردم و توانستم طبق برنامه و تمریناتی که با کادرفنی برای شکست این حریف داشتیم، او را هشت بر صفر کنم.

 


وی با بلا اشاره به اینکه از بچگی در کنده فرنگی مهارت داشته، درباره مدعیان وزن 67 کیلوگرم المپیک عنوان کرد: ما هر روز رقبا را با کادرفنی آنالیز می‌کنیم. در این وزن قهرمانان زیادی حضور دارند و کشتی گیران روس و کوبا مدعی هستند. هر کسی ملی‌پوش 67 کیلوگرم شود، سعی می کند بهترین مبارزه ها را با این نفرات داشته باشد.


این قهرمان شیرازی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه هدف همه کشتی گیران از ابتدای تشکیل اردوها حضور موفق در المپیک بوده، در مورد وضعیت وزنی اش گفت: در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان من در 72 کیلوگرم کشتی گرفتم، اما بعد قرار شد به 67 کیلو بروم و از سال گذشته وزنم را کنترل کرده  و روی 70 کیلو نگه داشتم. 3 کیلو کاهش وزن برای کشتی گیر چیزی نیست و در آلماتی راحت سر وزن رسیدم.

 


محمدرضا گرایی در خاتمه در پیش بینی المپیک پیش رو گفت: قطعا هر کسی نماینده کشورمان در وزن 67 کیلوگرم باشد، باید برای کسب مدال طلا بجنگد. اگر من هم ملی پوش باشم همه تلاشم را خواهم کرد که خوش رنگ ترین مدال را به دست آورم.

برچسب‌ها:

نظر شما