شناسهٔ خبر: 46841404 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی‌گیران طلایی ایران بدنبال قهرمانی المپیک

تهران- ایرنا- دو ‌کشتی‌گیر ایرانی که در مسابقات قهرمانی آسیا با شایستگی مدال طلا را بر گردن آویخته و سهمیه بازی‌های المپیک توکیو را به دست آوردند ابراز امیدواری کردند در مهم‌ترین و معتبرترین تورنمنت ورزشی جهان در جایگاه نخست قرار گرفته و پرچم ایران را به اهتراز درآورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، درحالی که ملی‌پوشان آزاد و فرنگی بلافاصله بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا دوز اول واکسن کووید-۱۹ را دریافت کردند، محمدرضا گرایی یکی از میهمانان برنامه‌ای تلویزیونی بود.

او که روز بیستم فروردین ماه موفق شد علاوه بر کسب طلای مسابقات گزینشی، سهمیه وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو را به دست آورد، در این باره گفت: در این رقابت‌ها ۴ بار روی تشک رفتم تا به سهمیه المپیک برسم.

وی در مورد اینکه در فینال گزینشی آلماتی موفق شد حریف صاحب نام کره‌ای را با امتیاز عالی شکست دهد، تاکید کرد: قبل از قرعه‌کشی خودم فکر می‌کردم با این کشتی‌گیر همگروه شوم و روی این کشتی زیاد با کادرفنی کار کرده بودیم، اما در فینال به این حریف خوردم و توانستم طبق برنامه و تمریناتی که با کادرفنی برای شکست این حریف داشتیم، او را هشت بر صفر ببرم.

گرایی با تاکید بر اینکه از کودکی در کنده فرنگی مهارت داشته، درباره مدعیان وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک تصریح کرد: ما هر روز رقبا را با کادرفنی آنالیز می‌کنیم. در این وزن قهرمانان زیادی حضور دارند، کشتی گیران روس و کوبا مدعی هستند. هر کسی ملی پوش ۶۷ کیلوگرم شود، سعی می کند بهترین مبارزات را با این نفرات داشته باشد.

این قهرمان شیرازی تیم ملی فرنگی با تاکید بر اینکه هدف همه کشتی‌گیران از ابتدای تشکیل اردوها حضور موفق در المپیک بوده، در مورد وضعیت وزنی‌اش گفت: در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان من در ۷۲ کیلوگرم کشتی گرفتم، اما بعد قرار شد به ۶۷ کیلو بروم و از سال گذشته وزنم را کنترل کرده و روی ۷۰ کیلو نگه داشتم. ۳ کیلو کاهش وزن برای کشتی‌گیر چیزی نیست و در آلماتی راحت سر وزن رسیدم.

محمدرضا گرایی در خاتمه در پیش بینی المپیک پیش رو اظهار داشت: قطعا هر کسی نماینده کشورمان در وزن ۶۷ کیلوگرم باشد، باید برای کسب مدال طلا بجنگد. اگر من هم ملی‌پوش باشم همه تلاشم را خواهم کرد که خوش رنگ‌ترین مدال را به دست آورم.

ساروی : مدال طلای المپیک را می‌خواهم

محمدهادی ساروی نیز در مورد کسب سهمیه وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات گزینشی آسیایی اظهار داشت: خوشبختانه بعد از آن اردوهایی که پشت سر گذاشتیم و زیر نظر کادرفنی تمرینات خوبی را برگزار کردیم، توانستم در آلماتی کسب سهمیه کنم. در این رقابت‌ها کشتی‌های خوبی گرفتم و خداراشکر علاوه بر سهمیه، مقام اول را هم کسب کردم.

وی در مورد حریفانش در این رقابت ها تاکید کرد: در گزینشی کشتی‌گیران ازبک و چین و قرقیزستانی را بردم. مطرح‌ترین کشتی گیر در بین آنها، حریف قرقیزستانی بود که در یک تورنمنت هم توانسته بود الکسانیان را شکست دهد.

وی که در مسابقات جهانی نورسلطان نیز نماینده ایران بود، ادامه داد: قبل از کرونا در مسابقات جهانی شرکت کردم، آن وقت تازه از ۸۷ کیلو به ۹۷ کیلوگرم آمده بودم با وجودی که آماده هم بودم اما متاسفانه نتوانستم مدال بگیرم. بعد از آن در آسیایی مدال طلا گرفتم و وقفه‌ای که به خاطر کرونا در مسابقات ایجاد شد، باعث شد به شرایط بهتری در این وزن برسم. قبلا وزنم نسبت به حریفان پایین تر بود، اما حالا بهتر از قبل هستم. امیدوارم این روند رو به رشد را حفظ کنم تا بهترین نتیجه را در آینده بگیرم.

ساروی در مورد حریفانش نیز تصریح کرد: من با بیشتر مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی گرفتم و مسلما این مساله در روند آماده‌سازی من خیلی تاثیرگذار است. این روزها با کادرفنی کشتی های حریفان درجه یکم را دنبال کرده و آنها را آنالیز می کنیم تا اگر نماینده کشورمان در المپیک بودم، بهترین کشتی ها را ارائه دهم.

وی در سوالی در مورد شباهت چهره اش با محمدحسین محمدیان نیز گفت: خیلی ها ما را اشتباه می گیرند.

کشتی گیر آملی تیم ملی فرنگی روند اردوهای تیم ملی را بعد از بازسازی خانه کشتی خوب دانست و تاکید کرد: افتخار شاگردی استاد بنا را دارم. از او درس‌های زیادی گرفته‌ام و از تجربیاتش استفاده می‌کنم. امیدوارم از این به بعد موفقیت بیشتری کسب کنم.

ساروی با اشاره به مهدی بالی نزدیک ترین حریفش برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک خاطرنشان کرد: مهدی بالی علاوه بر اینکه رقیبم هست، رفاقت زیادی با هم داریم. من و مهدی از جوانان با هم حریف بودیم و امیدوارم پا به پای هم پیش رفته و به هم کمک کنیم.

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی فرنگی در خاتمه گفت: هر ورزشکاری آرزویش کسب مدال طلا در المپیک است، اگر من هم به المپیک اعزام شوم، از هیچ تلاشی برای کسب خوش رنگ ترین مدال در توکیو دریغ نمی‌کنم.

نظر شما