شناسهٔ خبر: 46335032 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

طیبی: هنوز اراده برای پیشرفت کشور شکل نگرفته است / لزوم ترسیم توسعه آینده صنایع

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: باید پیشرفت مورد قبول همگان باشد؛ اما متاسفانه هنوز اراده برای پیشرفت کشور شکل نگرفته است.

صاحب‌خبر -

طیبی رییس، جهاد دانشگاهی کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره تهیه فهرستی از نیاز‌های صنایع برای دانشگاه‌ها در جهت تسهیل رفع آن‌ها بیان کرد: در کل صنایع کشور باید برنامه‌های توسعه آینده برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده مشخص باشد، باید مشخص کنیم که به عنوان مثال نفت، گاز و پتروشیمی ما در آینده چگونه توسعه پیدا کند یا حتی توسعه حمل و نقل شهری ما به چه صورتی می‌خواهد پیش رود.


طیبی اظهار داشت: مشخص کردن این فرآیند نشان می‌دهد که در کدام نقاط ضعیف‌تر و در کدام نقاط قوی‌تر هستیم. مثلا آیا در تولید تجهیزات مختلف یا دانش تولید مواد، انجام پیمانکاری و اجرای طرح‌های بزرگ توانایی لازم را داریم یا خیر. بدون شک با آگاهی از این مراحل می‌توانیم نیاز‌ها را مشخص کنیم و رفع آن‌ها را به تیم‌های تخصصی و توانمند بسپاریم.

 

رییس جهاد دانشگاهی کشور در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون فهرستی از نیاز‌های صنایع برای انجام پروژه‌های کاربردی و بزرگ تهیه نشده است، عنوان کرد: ما فکر می‌کنیم که هنوز اراده برای پیشرفت کشور شکل نگرفته است و دلیل آن مشخص نیست.


وی ادامه داد: ما باید دعوا‌های سیاسی خود را کنار گذاریم یا حداقل بدانیم که در کدام مورد دعوا کرده و در کدام مورد بر سر مسائل توافق کنیم. پیشرفت باید مورد قبول همگان باشد؛ به ویژه حال که در شرایط تحریم قرار گرفته‌ایم. وضعیت باید به گونه‌ای مدیریت شود که حوزه داخلی آسیبی نبیند، چون در روز‌های تحریم هزینه‌ها بالا می‌رود و زمان بیشتری را به نتیجه رسیدن باید صرف کرد.


به گفته طیبی، اراده باید بین سیاسیون ما ایجاد شود که در مسائل مرتبط با پیشرفت و اقتصاد مقاومتی متحد و متفق باشند.

نظر شما