شناسهٔ خبر: 46292473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشت ۹ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده

۹ زندانی جرائم غیرعمد دیروز با کمک ستاد دیه خراسان جنوبی و گذشت شاکیان در آستانه تحویل سال آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسین پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: ۹ زندانی جرائم غیرعمد که به علت بدهی مالی زندانی بودند به آغوش خانواده برگشتند.

او جریمه این زندانیان را ۷۱۸ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در این زمینه ۴۱ میلیون تومان را شاکیان گذشت کردند و ۱۹۰ میلیون تومان اعسار (تقسیط)، ۱۵۰ میلیون تومان از محل تسهیلات و ۳۳۷ میلیون تومان کمک ستاد دیه استان و کشور بوده است.

حسین پور با بیان اینکه این تعداد زندانی غیرعمد با بدهی مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان هستند و با آزادی این عده، هم اکنون زندانی با بدهی مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در زندان‌ها نداریم، افزود: در این زمینه ۲ میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت بلندمدت پرداخت شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: از آغاز امسال ۱۲۴ زندانی جرایم غیرعمد شامل ۷۱ زندانی بدهی مالی، ۴۳ زندانی مهریه، ۳ زندانی دیه و ۷ زندانی نفقه با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

او مجموع بدهی این زندانیان را ۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این زندانیان با گذشت ۱۸ میلیارد تومان رضایت شاکی، ۷۰۰ میلیون تومان آورده زندانی، ۲۰ میلیارد تومان اعصار، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک ستاد دیه استان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک ستاد دیه کشور و ۸۰ میلیون تومان تسهیلات کمیته امداد امام خمینی آزاد شدند.

هم اکنون ۷۸ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیران هستند.
انتهای پیام/ک

نظر شما