شناسهٔ خبر: 46078052 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

تذکر سالاری نسبت به بنای غیر قانونی بنیاد مستضعفان در محله جماران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنیاد مستضعفان در اردوگاه امام خمینی (ره) در محله جماران، اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی کرده که باید از آن جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سالاری در جلسه صبح امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود، با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز بنیاد مستضعفان در اردوگاه امام خمینی (ره) گفت: بر اساس فرم خلاف شهرداری منطقه یک که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده است، ۶۴۸۹ متر مربع بدون مجوز و بدون نظارت کارشناس و بدون دارا بودن حقوق کسبی، در این پهنه حفاظت ویژه ساخته شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه بخشی از اهالی محدوده این اردوگاه و اهالی جماران درخواستی را به شورای شهر ارائه داده اند، عنوان کرد: بر اساس این درخواست، مردم و اهالی جماران شاهد در اختیار قرار گرفتن اراضی ملی توسط بنیاد مستضعفان هستند. به علاوه تعدادی از درختان نیز قطع شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است. با پیگیری مردم پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده و این کمیسیون نسبت به جمع آوری تمامی بناهای غیر مجاز اقدام کرده است.

سالاری افزود: این بنیاد پس از صدور رای بدوی مبنی بر قلع این بنای غیر مجاز، بر تفاهم نامه‌ای میان خود و شهرداری تهران استناد کرده که این تفاهم نامه مربوط به گسترش فضای سبز است و از شهرداری خواسته نسبت به جمع آوری بنا اقدام نشود.

وی تاکید کرد: درخواست مردم منطقه از شورای شهر این است که با توجه به اینکه این محدوده در حریم و حفاظت ویژه طرح تفصیلی است، هرگونه توافقی میان شهرداری و بنیاد صورت نگیرد و با قطعی شدن رای کمیسیون ماده ۱۰۰، جمع آوری این بنا آغاز شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ادامه داد: تقاضای بنده از شهرداری منطقه یک نیز این است که موضوع حریم و محدوده‌های حفاظت ویژه و فضاهای عمومی، از خطوط قرمز این دوره مدیریت شهری است لذا از هرگونه تفاهم خودداری کنند و در اسرع وقت پس از قطعی شدن رای، اقدام به قلع این بنا کنند ما نیز نسبت به این امر نظارت خواهیم کرد.

نظر شما