شناسهٔ خبر: 45735229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بغداد: تدابیر لازم را برای بازخواست عاملان حمله راکتی اربیل اتخاذ می‌کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه عراق ضمن محکومیت حمله راکتی شب گذشته به مرکز اقلیم کردستان، از ادامه تحقیقات مشترک در این باره خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت امور خارجه این کشور عصر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، حمله راکتی شب گذشته به فرودگاه بین المللی اربیل، مرکز اقلیم کردستان و اماکن نزدیک به کنسولگری های دیپلماتیک در این شهر را محکوم کرده و آن را عملیات تروریستی خواند.

این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد که دولت عراق برای مبارزه با گروه های باقی مانده تروریسم با هر شکلی و تحت هر عنوانی که باشند، همه راه ها را در پیش خواهد گرفت و برای ادامه تکمیل جنگ علیه این گروه های تروریستی مصمم است.

وزارت خارجه عراق در ادامه نیز ضمن تشکر از همبستگی بین المللی با مردم این کشور در رابطه با حمله راکتی اربیل، خاطر نشان ساخت: تحقیقات از سوی کمیته مشترکی از نهادهای امنیتی فدرال و دولت اقلیم (کردستان) ادامه دارد و دولت (عراق) همه تدابیر لازم را برای بازخواست عاملان این اقدامات و تحویل آنها به دست عدالت اتخاذ خواهد کرد.

این در حالی است که بنا بر اعلام وزارت امور داخلی اقلیم کردستان، شب گذشته چند راکت به فرودگاه بین المللی شهر اربیل و برخی محله های این شهر اصابت کردند و در نتیجه آن نیز، یک نفر در داخل فرودگاه جان خود را از دست داد در حالی که پنج تن دیگر همان جا و سه تن نیز در داخل شهر زخمی شدند.

ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا نیز در این باره اذعان کرد که در نتیجه حمله راکتی شب گذشته، یک پیمانکار غیر نظامی ائتلاف در داخل فرودگاه اربیل کشته شده و ۹ تن دیگر شامل هشت پیمانکار و یک نیروی آمریکایی نیز زخمی شدند.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما