شناسهٔ خبر: 45721478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کشف خودروی حامل راکت‌اندازهای حمله به فرودگاه اربیل+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- مرکز مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که خودروی حامل راکت اندازهای در ارتباط با حمله به فرودگاه اربیل را کشف کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شفق نیوز، مرکز مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق امروز (سه‌شنبه) از کشف خودروی حامل راکت انداز مورد استفاده در حمله به فرودگاه بین المللی اربیل خبر داد.

این مرکز در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: دستگاه امنیتی در اقلیم کردستان عراق و ائتلاف بین المللی این خودرو را کشف کردند. پس از پایان تحقیقات جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

این مرکز از بیان محل کشف این خودرو خودداری نموده و تنها تصاویری از آن را در صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرده است.

شایان ذکر است که دیروز سه راکت به به منطقه «وزیران» در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق اصابت کرده و در پی آن نیز خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شدند.

برخی منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر و قطع شدن جریان برق و استقرار گسترده نیرو‌های امنیتی در محدوده فرودگاه خبر دادند.

پایگاه خبری صابرین‌نیوز نیز اعلام کرد که یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را برعهده گرفته است.

سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق نیز تایید کرد که در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار جان خود را از دست داد و پنج پیمانکار و یک نظامی آمریکایی نیز مجروح شدند.

خبر اصلی را در شفق‌نیوز ببینید

نظر شما