شناسهٔ خبر: 45716624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله راکتی به اربیل عراق، ۱۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- اصابت چندین راکت به مناطق مختلف مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق، جان یک پیمانکار ائتلاف بین المللی را گرفت و پنج پیمانکار دیگر، یک نیروی آمریکایی و سه غیر نظامی را زخمی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شبکه خبری کردزبان «رووداو» شامگاه امروز (دوشنبه) از شاهدان عینی در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان نقل کرد که صدای دو انفجار شدید شنیده شده و به دنبال آن نیز صدای آژیر هشدار از کنسولگری آمریکا در این شهر به صدا درآمده است.

در حالی که تاکنون هیچ نهاد امنیتی در این باره توضیح نداده، یکی از ساکنان محله «ناز ناز» در نزدیکی فرودگاه اربیل در گفت و گو با این شبکه خبری اعلام کرد که به دنبال وقوع انفجار، برق سراسری این منطقه قطع شده است.

به دنبال آن نیز خبرنگار رووداو در اربیل گزارش داد که چند راکت به محله «وزیران» این شهر و یک راکت دیگر نیز به «خیابان ۴۰ متری» اصابت کردند و بر اساس اطلاعات اولیه نیز، در نتیجه اصابت راکت های مذکور به این منطقه شلوغ و مسکونی، تاکنون دو نفر زخمی شدند.

این شبکه خبری در ادامه نیز تاکید کرد که بر اساس اطلاعات خبرنگار آن در اربیل، تاکنون هشت راکت به سمت این شهر شلیک شدند در حالی که بر اثر اصابت یک راکت به محله «بختیاری» نیز به دو خودرو خسارت وارد شده است.

«دلووان محمد»، رئیس اداره بهداشت اربیل نیز در گفت و گو با رووداو اعلام کرد که در نتیجه حمله راکتی امشب، سه نفر زخمی شدند که جراحت یکی از آنها شدید بوده و تحت نظر قرار دارد.

شبکه خبری کردزبان «ان آر تی» نیز از خبرنگار خود در شهر اربیل و یک منبع در اداره امنیت این شهر نقل کرد که در نتیجه اصابت یک راکت به نزدیکی شعبه «بانک عراق» در محله وزیران و راکت دیگری به دوار کنسولگری چین در محله بختیاری، دو غیر نظامی دچار جراحت نه چندان شدید شده و به بیمارستان انتقال یافتند در حالی که به نمایندگی شرکت «مرسدس» و دو خودرو در همان نزدیکی نیز خسارت وارد شده است.

این شبکه خبری همچنین به نقل از «هیمن قادر»، سرپرست استانداری اربیل گزارش داد که امشب در مجموع ۱۰ موشک به سوی این شهر شلیک شده است.

پایگاه خبری کردزبان «خندان» نیز به نقل از یک منبع در استانداری اربیل گزارش داد که پنج راکت به سمت فرودگاه بین المللی این شهر شلیک شدند با این حال نیروهای آمریکایی (مستقر در بخش نظامی فرودگاه) موفق شدند با استفاده از رادار هوایی، مسیر آنها را تغییر دهند جایی که دو راکت به نزدیکی فرودگاه اصابت کرده و منفجر شدند در حالی که سه راکت دیگر در نزدیکی میدان «نازناز» در محله وزیران به زمین خوردند.

ان آر تی و خندان همچنین از تعطیلی موقت فرودگاه بین المللی اربیل و توقف همه پروازهای ورودی و خروجی تا اطلاع ثانوی در پی حمله راکتی به این فرودگاه خبر دادند.

در همین راستا نیز، سازمان ضد ترور اقلیم کردستان با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد که دو راکت به فرودگاه بین المللی اربیل اصابت کرده و یک راکت دیگر نیز از فراز آن عبور کرده است.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان نیز به نوبه خود در بیانیه ای، تایید کرد که راس ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه امروز به وقت محلی (۲۲ به وقت تهران) چند راکت به سوی شهر اربیل و حومه آن شلیک شدند و به چند مکان اصابت کردند که در نتیجه آن و بر اساس اطلاعات اولیه، چند نفر زخمی شدند.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان در بیانیه خود، ضمن تاکید بر این که نهادهای امنیتی تحقیق و بررسی در رابطه با این حمله راکتی را آغاز کردند، از ساکنان شهر اربیل درخواست کرد که از اماکن اصابت راکت های مذکور دور شوند و در خانه های خود باقی بمانند تا اطلاعات بیشتر را در این باره منتشر کند.

وزارت بهداشت اقلیم کردستان نیز با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که حمله راکتی امشب به شهر اربیل تنها سه زخمی بر جای گذاشته که دو تن از آنها نگهبان یک کنسولگری در محله وزیران و یک شهروند کُرد سوریه هستند در حالی که زخمی سوم نیز وضعیت خوبی ندارد.

سرهنگ «وین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم بامداد سه شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، اعلام کرد که گزارش های اولیه حاکی از آن است که نیروهای ائتلاف در شهر اربیل، شامگاه دوشنبه هدف حمله غیر مستقیم قرار گرفتند.

سرهنگ ماروتو در ادامه پیام توییتری خود اذعان کرد که در نتیجه حمله راکتی شب گذشته به شهر اربیل و حومه آن، یک پیمانکار غیر نظامی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا جان خود را از دست دادند و پنج پیمانکار غیر نظامی دیگر ائتلاف نیز به همراه یک نیروی آمریکا زخمی شدند.

شبکه خبری «الحره» آمریکا نیز به نقل از برخی منابع نیز از اصابت دو راکت به نزدیکی یکی از دیوارهای یک پایگاه نظامی در بر گیرنده نیروهای ائتلاف بین المللی خبر داده و تاکید کردند که این حمله هیچ گونه تلفاتی در میان نیروهای ائتلاف نداشته است.

در همین حال، شبکه خبری کردزبان «رووداو» نیز از وزارت امور خارجه آمریکا نقل کرد که در جریان وقوع انفجار در شمال عراق هستند و این مسئله را بررسی خواهند کرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» نیز به نقل از یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش داد که همه شش پیمانکار کشته و زخمی شده در حمله راکتی به فرودگاه بین المللی اربیل، شهروند این کشور هستند.

خبر اصلی را در رووداو، ان‌آرتی و خندان ببینید

نظر شما