شناسهٔ خبر: 45721423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس پارلمان عراق حمله به فرودگاه اربیل را محکوم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس پارلمان عراق ضمن محکوم کردن حمله به فرودگاه بین المللی اربیل، بر لزوم اعمال مجازات حداکثری برای برهم زنندگان امنیت کشورش تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شفق نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر، حمله راکتی شب گذشته علیه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل، مرکز اقلیم کردستان را محکوم کرده و آن را تروریستی خواند.

وی در این باره نوشت: ما حمله تروریستی که اربیل را به عنوان یک منطقه امن هدف قرار داده، محکوم می‌کنیم. این اقدام تروریستی مجرمانه نمایانگر تنش‌زایی خطرناک و هدف قرار داده شدن امنیت کشور است.

الحلبوسی افزود: همه باید برای حفظ ثبات و حاکمیت عراق همکاری کنند و مجازات حداکثری بر هر کسی که به امنیت وطن و شهروندانمان دست‌اندازی می‌کند، اعمال شود.

سه راکت شب گذشته به منطقه «وزیران» در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شدند.

برخی منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر و قطع شدن جریان برق و استقرار گسترده نیرو‌های امنیتی در محدوده فرودگاه خبر دادند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در عراق نیز اعلام کرد که در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته شد و پنج پیمانکار و یک نظامی آمریکایی نیز مجروح شدند.

خبر اصلی را در شفق‌نیوز ببینید

نظر شما