شناسهٔ خبر: 45670317 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

سپاهان ۲- استقلال صفر/ سپاهان صدرنشین شد

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر استقلال، جای این تیم را در صدر جدول گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: شجاد شهباززاده (دقیقه ۱۴) و سروش رفیعی (دقیقه ۳۵) برای سپاهان

اخطار: محمد کریمی (دقیقه ۳۲)، امید نورافکن (دقیقه ۴۳) از سپاهان- آرش رضاوند (دقیقه ۳۴)، سیاوش یزدانی (دقیقه ۵۳) از استقلال

سپاهان: پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد نژاد مهدی، عزت الله پورقاز، محمد کریمی، جلال الدین علیمحمدی، سروش رفیعی (۸۲- یاسین سلمانی)، محمدرضا حسینی (۷۴- محمدرضا خلعتبری)، محمد محبی (۸۲- رضا میرزایی) و سجاد شهباززاده (۸۷- روح الله باقری)

مربی: محرم نویدکیا

استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی (۵۹- محمد نادری)، سیاوش یزدانی (۵۹- احمد موسوی)، محمد دانشگر، آرش رضاوند (۸۰- مسعود ریگی)، مهدی مهدی پور (۵۹- محمد حسین مرادمند)، بابک مرادی، وریا غفوری (۸۰- محمد حسین فلاح)، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی

سرمربی: محمود فکری

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر یا به نوعی فینال نیم فصل نخست در حالی در ورزشگاه نقش جهان آغاز شد که سپاهان از همان ابتدای کار با توجه به اینکه میزبان بود و نیاز بیشتری به ۳ امتیاز این دیدار داشت بازی را هجومی آغاز کرد. شاگردان نویدکیا که به وضوح بازی را بهتر از استقلال شروع کرده بودند در دقیقه ۱۴ روی یک پرتاب اوت سریع از سوی اسماعیلی‌فر و در ادامه ضربه نهایی شهباززاده مزد بازی برتر خود را گرفتند و از مهمان خود پیش افتادند.

بر خلاف دیدار قبلی خانگی سپاهان برابر شهرخودرو، این بار سپاهان به خوبی از گل اول بازی که به ثمر رسانده بود دفاع کرد و پس از اینکه باز هم کنترل بازی را در اختیار خود نگه داشت، روی یک ضربه آزاد و البته اشتباه مظاهری، دروازه بان استقلال به گل دوم هم رسید.

سپاهان که نیمه نخست را با دو گل به سود خود به پایان رسانده بود در نیمه دوم با ریسک کمتری بازی کرد و به وضوح با بازی تدافعی‌تر و حضور بازیکنان در زمین خودی، فضاها را برای بازیکنان استقلال که برای جبران نتیجه نیمه نخست به زمین آمده بودند بست. در سوی دیگر استقلال نیز با به زمین فرستادن محمد نادری سعی کرد از جناح چپ خود فشار بیاورد اما این حربه استقلالی‌ها نیز جواب نداد تا سپاهان با حفظ برتری نیمه نخست خود، این دیدار حساس را به سود خود به پایان برساند.

سپاهان با پیروزی در این دیدار ۲۸ امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول قرار گرفت. صدرنشینی سپاهان در پایان نیم فصل در صورتی مسجل می‌شود که پرسپولیس، تیم سوم جدول در دو بازی بعدی خود که یکی از آنها معوقه از هفته دهم است، به حداقل ۴ امتیاز برسد. این دو بازی به ترتیب برابر پیکان و گل گهر خواهد بود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۴- سپاهان) - پرتاب اوت سریع از سوی اسماعیلی فر با ارسال کوتاه حسینی از سمت راست همراه شد تا توپ پس از برخورد به پای عارف غلامی در چند قدمی دروازه جلوی پای شهباززاده قرار بگیرد تا او به راحتی دوازدهمین گل فصل خود را به ثمر برساند.

۰۲- (دقیقه ۳۵- سپاهان) - شروع مجدد سریع سروش رفیعی روی یک ضربه آزاد مستقیماً وارد دروازه شد، هرچند به نظر می‌رسید شهباززاده با نوک پا اثری روی توپ گذاشته اما اینطور نبود و او در اقدامی جالب توجه گفت که توپ به پای او برخورد نکرده است.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- نفوذ نورافکن از سمت چپ به درون محوطه جریمه با پاس کات بک محکم او همراه شد اما مظاهری توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸- ارسال استقلالی‌ها از سمت چپ با ضربه سر مطهری همراه شد اما توپ با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹- در میان غفلت مدافعان سپاهان توپ پشت آنها به فرشید اسماعیلی رسید اما ضربه اسماعیلی از نزدیک خط محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- ارسال کرنر توسط سروش رفیعی در محوطه جریمه استقلال روی سر محمدرضا حسینی نشست اما ضربه سر محکم و خطرناک او درست در میان دروازه در دستان مظاهری قرار گرفت.

دقیقه ۴۶- در حالی که توپ آرام آرام می‌رفت تا در دستان مظاهری قرار بگیرد، محبی با پرس سریع خود توپ را با سر زد اما در ادامه توپ به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت و محبی نیز نتوانست اثر روی توپ بگذارد.

دقیقه ۴۸- مرادی در یک موقعیت تک به تک قرار گرفت اما نژاد مهدی که جا مانده بود خود را سریع به توپ رساند و با یک تکل بلند توپ را دور کرد.

دقیقه ۴۹- ضربه خطرناک قایدی از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای کم از کنار تیر عمودی سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲- شوت پای چپ شهباززاده از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰- ارسال بلند میرزایی و ضربه سر خلعتبری که در دستان مظاهری قرار گرفت.

دقیقه ۹۳- ارسال مهدی قایدی از جناح راست با ضربه سر دانشگر همراه شد اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سجاد شهباززاده، آقای گل فعلی لیگ برتر روی گل دوم با وجود اینکه به نظر می‌رسید خودش گل را زده است، اعلام کرد که پایش به توپ نخورده است و در واقع زننده گل سروش رفیعی بوده است.

بهترین بازیکن:

در روزی که اکثر بازیکنان سپاهان عملکرد خوبی داشتند سجاد شهباززاده که گل اول را به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

نظر شما