شناسهٔ خبر: 67315275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازی‌های بریکس ۲۰۲۴ در روسیه؛

دو نقره کشتی با شال برای ایران در روز ماقبل پایانی

پنجمین دوره بازی‌های ورزشی گروه اقتصادی بریکس با حضور ورزشکاران ایرانی در قازان روسیه ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

دو نقره کشتی با شال برای ایران در روز ماقبل پایانی
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، این دوره اولین دوره رسمی بازی‌های بریکس به شمار می‌رود و در آن ۴۷۵۱ ورزشکار از ۸۹ کشور از جمله ایران به رقابت می‌پردازند. ورزشکاران ایران در شمشیربازی، قایقرانی روئینگ، فوتبال دیجیتال، سامبو، پینگ پنگ، تنیس، وزنه برداری و ووشو به رقابت می‌پردازند. رده بندی مدالی بازی‌ها در ظهر روز دوازدهم به این شرح است:
۱- روسیه ۲۲۳ طلا ۱۳۰ نقره ۹۱ برنز
۲- بلاروس ۵۱، ۷۲، ۹۳،
۳- چین ۱۹، ۱۸، ۱۶،
۴- ازبکستان ۸، ۲۶، ۴۱،
۵- برزیل ۵، ۱۹، ۲۲،
۶- ایران ۴، ۱۲، ۱۵،
۷- جمهوری آذربایجان ۴، ۸، ۱۸،
۸- قزاقستان ۲، ۹، ۱۲،
۹- هند ۱، ۳، ۱۴،
۱۰- آفریقای جنوبی ۱، ۲، ۲،
۱۱- مغولستان ۱، ۱، ۷
- تا کنون ۳۲ کشور مدال کسب کرده اند.
- تا کنون برای ایران در رشته ووشو و در تالو شاهین بنی طالبی و زهرا کیانی و در ساندا سوگند سینکایی و سهیلا منصوریان ۴ مدال طلا کسب کردند.
- در رشته ووشو و در تالو شاهین بنی طالبی (۲ مدال)، هلیا اسدیان، مرجان کریمی، زهرا کیانی (۲) و حسین قبله نما و در ساندا مهدی کرمانی و محمدرضا ریگی و شهربانو منصوریان / و در کشتی با شال یونس پهلوان زاده در وزن ۹۰ و شادمان عظیمی در ۱۰۰+ کیلوگرم ۱۲ مدال نقره به دست آوردند.
- در رشته ووشو و در بخش تالو زهرا جلیلی (۲ مدال)، نازنین بازدار (۲ مدال)، حسین قبله نما و ابوالفضل قره باغی (۳) و در ساندا سهیل موسوی و شجاع پناهی و امیر حسین همتی / و در قایق رانی روئینگ تیم دو نفره سنگین وزن بانوان با ترکیب کیمیا زارعی و ساقی ملکی و قایق سنگین وزن چهارنفره (کیمیا زارعی، ساقی ملکی، مهنا حاجی حسینی و آیگین کریمی) / در پینگ پنگ تیم‌های بانوان و مردان ایران ۱۵ مدال برنز کسب کردند.

نظر شما