شناسهٔ خبر: 45672153 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

استقلال با شکست برابر سپاهان صدر را از دست داد

سقوط در زاینده‌رود گل دوم سپاهان به استقلال توسط سروش رفیعی در دقیقه 35 گل اول سپاهان به استقلال توسط شهباززاده در دقیقه 14

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال در پایان 90 دقیقه به سود تیم اصفهانی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -
سقوط در زاینده‌رود

به گزارش «فرهیختگان»، روز گذشته و در چارچوب هفته پانزدهم مسابقات لیگ برتر سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف استقلال رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. سجاد شهباززاده (14) و سروش رفیعی (35) زننده گل‌های تیم میزبان بودند. شاگردان محمود فکری با این شکست هم فرصت قهرمانی در نیم‌فصل را از دست دادند و هم صدرنشینی را. شاگردان محرم نویدکیا با این پیروزی 28 امتیازی شده و به صدر جدول رده‌بندی صعود کردند. استقلال هم با 26 امتیاز در رده دوم ایستاد.

محرم نویدکیا برای این بازی ترکیب پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علی‌محمدی، سروش رفیعی (82- سلمانی)، سیدمحمدرضا حسینی (73-محمدرضا خلعتبری)، محمد محبی و سجاد شهباززاده را انتخاب کرد. برای تیم فکری نیز رشید مظاهری، سیاوش یزدانی (59-محمدحسین مرادمند)، محمد دانشگر، عارف غلامی (59-محمد نادری)، وریا غفوری (81-محمدحسین فلاح)، بابک مرادی، آرش رضاوند (80-مسعود ریگی)، مهدی مهدی‌پور (59-سیداحمد موسوی)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری به میدان رفتند.

در دقیقه 14 نورافکن توپ را از سمت راست ارسال کرد که به عارف غلامی برخورد کرد و جلوی پای سجاد شهباززاده رسید و این بازیکن موفق به باز کردن دروازه استقلال شد. در دقیقه 35 سروش رفیعی قصد ارسال توپ از روی ضربه ایستگاهی را داشت که غفلت مدافعان و دروازه‌بان باعث شد توپ مستقیم وارد دروازه استقلال شود.

دو تیم در نیمه دوم نیز موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که به گل ختم نشد و درنهایت سپاهان با همان دو گل نیمه اول بازی را به سود خود خاتمه داد و بعد از سال‌ها توانست استقلال را در اصفهان مغلوب کند. آبی‎پوشان هم که روز بدی هم در فاز دفاعی و هم در فاز تهاجمی داشتند، فعلا به رده دوم سقوط کردند و اگر پرسپولیس امروز بازی‌اش با پیکان را با پیروزی پشت‌سر بگذارد استقلال نیم‌فصل اول را با عنوان سوم به پایان خواهد رساند.

 برد فولاد و گل‌گهر، شکست صنعت نفت

در ادامه مسابقات هفته پانزدهم دیروز چهار بازی دیگر هم برگزار شد.

نفت مسجدسلیمان میزبان آلومینیوم اراک بود که این بازی را دو بر یک به حریف خود واگذار کرد. ساسان حسینی (72) برای نفت و سیدمهدی حسینی (43 و 49) برای آلومینیوم اراک در این بازی گلزنی کردند تا این تیم به روند شکست‌ناپذیری خود در هفته‌های اخیر ادامه دهد.

ماشین‌سازی تبریز قعرنشین برابر صنعت نفت آبادان بالای‌جدولی قرار گرفت و با یک گل پیروز شد تا اولین برد خود را جشن بگیرد. سیروس صادقیان (85) زننده تک‌گل این بازی بود.

گل‌گهر سیرجان در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میهمان نساجی بود که این دیدار با پیروزی 2 بر یک شاگردان قلعه‌نویی خاتمه یافت. در دقیقه 34 این بازی حسین خطیر، دروازه‌بان نساجی به اشتباه دروازه خود را باز کرد و گادوین منشا هم در دقیقه 86 زننده گل دوم گل‌گهر بود. حامد شیری نیز در دقیقه 3+45 تنها گل نساجی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

فولاد خوزستان و شهرخودروی مشهد هم در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر تیم میزبان به پایان رسید. زبیر نیک‌نفس در دقیقه 15 و ساسان انصاری در دقیقه 25 گلزنی کردند تا شاگردان نکونام با دو گل نیمه نخست بتوانند به پنجمین پیروزی فصل‌ خود دست پیدا کنند و در رده چهارم قرار بگیرند.

امروز نیز سه بازی برگزار می‌شود؛ پرسپولیس میزبان پیکان است، تراکتور در تهران به مصاف سایپا می‌رود و مس رفسنجان هم میزبان ذوب‌آهن خواهد بود.

نظر شما