شناسهٔ خبر: 45672191 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برتری سپاهان برابر استقلال / فینال نیم فصل به سود شاگردان نویدکیا / طلسمی که شکست

صاحب‌خبر -

شفقنا – استقلال و سپاهان در آخرین بازی خود در هفته پانزدهم لیگ برتر دوشنبه ۹۹/۱۱/۲۵  از ساعت ۱۷:۱۰
در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بدونِ تماشاگر با تیم داوری سید وحید کاظمی، و کمک ها محمد علی پورمتقی – رحیم حاجیلو، داور چهارم حمید رضا افشون، کمک داور اضافی ۱ و ۲: روح اله شریفی – حسین زمانی، و ناظر علیرضا کهوری به مصاف هم رفته اند.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، جلال علی‌محمدی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی (از دقیقه ۷۳ محمدرضا خلعتبری) ، محمد محبی، سجاد شهباززاده

سرمربی سپاهان: محرم نویدکیا

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، سیاوش یزدانی (از دقیقه ۶۰ محمدحسین مرادمند)، محمد دانشگر، عارف غلامی (از دقیقه ۶۰ محمد نادری) ، وریا غفوری، بابک مرادی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری

سرمربی استقلال: محمود فکری

 

شرح گل:

سپاهان ۱ – استقلال ۰ (سجاد شهباززاده ۱۴): روی یک ارسال اوت از سمت راست، حسینی با یک ارسال زمینی روی پا توپ را به دهانه دروازه استقلال فرستاد که این توپ پس از برخورد به مدافع استقلال مقابل سجاد شهباززاده قرار گرفت و مهاجم سپاهانی ها با یک ضربه مطمئن این پاس را تبدیل به گل اول تیمش کرد.(گل)

 

سپاهان ۲ – استقلال ۰ (سروش رفیعی ۳۶): ارسال نرم سروش رفیعی از روی ضربه آزاد بعد از عبور از مدافعان استقلال مقابل سجاد شهباززاده قرار گرفت و این بازیکن با کش دادن به بدن خود سعی در اثر گذاشتن روی توپ داشت اما توپ بدون برخورد به پای او مستقیما وارد دروازه استقلال شد.(گل)

شرح بازی:

نخستین موقعیت جدی را سپاهان خلق کرد که نفوذ خوب نورافکن با واکنش بهتر رشید مظاهری به کرنر رفت.

استقلال بلافاصله دو موقعیت جدی گلزنی را با بی دقتی ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی از دست داد.

سپاهان توانست گل نخست بازی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۱۴ سجاد شهباززاده آقای گل فصل جاری روی غفلت خط دفاعی استقلال با یک بغل پای ساده دروازه رشید مظاهری را باز کرد تا طلایی پوشان دیار زاینده رود با یک گل پیش افتند.

بعد از گل سپاهان بازی از تپ و تاب افتاده است.

در دقیقه ۳۴ سپاهان توانست گل دوم خود را به ثمر رساند تا شرایط برای آبی پوشان بسیار سخت شود.

ارسال سروش رفیعی بدون برخورد با پای شهباززاده به گل دوم تیم سپاهانی تبدیل شد.

نیمه نخست با همین پیروزی دو بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید.

نیمه دوم

استقلال نزدیک بود روی اشتباه مظاهری در آغاز نیمه دوم بازهم دروازه اش باز شود.

آبی پوشان به نظر می رسد که در نیمه دوم بهتر بازی می کنند. تیم فکری در همان ابتدا دو موقعیت خوب را به دست آورد. ابتدا بابک مرادی با دروازبان سپاهان تک به تک شد که داور برخورد او را با مدافع سپاهان پنالتی تشخیص نداد.

بلافاصله این بار قایدی فرصت گلزنی داشت که ضربه او با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

فکری با آوردن نادری،مرادمند و موسوی تغییر تاکتیک داد. با وجود هجومی شدن آبی پوشان آنها صاحب موقعیت جدی گلزنی نمی شوند و همچنان بازی با دو گل به سود سپاهان در جریان است.

استقلال توپ و میدان را در اختیار دارد. در آخرین دقایق دانشگر روی ارسال دقیق قایدی می توانست گل نخست تیم آبی پوش را به ثمر رساند که این توپ هم راه به جایی نبرد.

در نهایت این سپاهان بود که توانست با دو گل استقلال را شکست دهد تا برای نخستین بار در صدر جدول رده بندی قرار گیرد. استقلال بعد از ۷ بازی صدر را از دست داد تا در نیم فصل نتواند قهرمان شود.

نظر شما