شناسهٔ خبر: 45649039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین

مشکلات کشور با تکیه بر جوانان دانشمند و منابع طبیعی غنی برطرف می‌شود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت:امروز، نیروی انسانی خلاق، متخصص، جوان و متعهد در تمام حوزه‌ها داریم و از نظر منابع طبیعی بسیار غنی هستیم و با مدیریت صحیح می‌توانیم مشکل معیشتی و اشتغال را برطرف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه با بیان اینکه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را در پیش داریم که دغدغه همیشگی رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: اگر ما از جوانان دانشمند و مردم غیور و امکانات خدادادی کشورمان به خوبی استفاده کنیم مسأله اشتغال، افزایش درآمد سرانه و هم معضلات دیگر اقتصادی سامان پیدا می کند و از وابستگی به نفت هم نجات پیدا می‌کنیم و در نتیجه از اینکه دیگران بخواهند برای ما نقشه بکشند و ما را تحریم کرده و در مضیقه و فشار قرار دهند، نجات پیدا می‌کنیم.

وی افزود: تا زمانی که دست تکدی عده ای به سمت اجانب دراز شده است، مردم ما در حال آسیب دیدن هستند بنابراین باید بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که اقتدار و شخصیت ارزشمند مردم حفظ شود و کاری کنیم که جوانان ما بتوانند از حق طبیعی خود برای داشتن شغل و زندگی مناسب بهره‌مند شوند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در حال ورود به ماه پر برکت رجب هستیم که جزو ماه‌های بزرگ و معنوی ماست، درحقیقت پیش نیاز ورود به ماه مبارک رمضان است و بسیار سفارش شده در این ماه استغفار کنید تا در ماه رجب و شعبان با دعا و نیایش و استغفار برای ماه رمضان آماده شوید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک میلاد حضرت امام باقر(ع)،افزود: این امام بزرگوار می‌فرمایند خدای متعال با تقوا آن‌چنان بنده خود را محافظت می‌کند که بنده خودش توانایی این محافظت از آسیب‌ها را ندارد، خدا به وسیله تقوا نابینایی و جهل را از انسان دور می‌کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در همه زمینه‌ها، علوم، تجارت و سیاست و در زندگی شخصی و تعاملات اجتماعی اگر تقوا داشته باشیم،نحوه تعامل و رفتار با مردم را خواهیم آموخت چون تقوا به انسان بیداری و تشخیص می‌دهد و زمینه ای می‌شود که دشمنان را به خوبی بشناسد.

آیت‌الله عابدینی افزود: دانایی انسان بدون تقوا کافی نیست بلکه دانایی در بعد نظری و اندیشه انسان جای دارد درحالیکه این دانایی باید در قالب توانایی در عرصه زندگی وارد شود چون مهمترین نیاز انسان برای زندگی دنیا و آخرت داشتن «دانایی» و «توانایی» است و عقل دانا و اراده توانا با تقوا ایجاد می‌شود.

امام جمعه قزوین با تسلیت شهادت امام هادی(ع)،افزود: این امام جمله بسیار تاثیرگذاری دارند که می‌فرمایند این دنیا و دوره عمر ما یک بازار است، عده ای در این بازار با زندگی خوب خود و اعمال صالح بسیار سود می‌برند اما عده ای دچار خسران می‌شوند و به زندگی، امنیت و آبروی مردم تعرض می‌کنند و زندگی آنها فقط خسارت خواهد بود.

وی بیان کرد: سالروز گشایش سفارت فلسطین دقیقا در محل سفارت منحوس صهیونیستی را در پیش رو داریم، یعنی دقیقا با پیروزی انقلاب اسلامی سفارت رژیم صهیونیستی در ایران برچیده شد و سفارت فلسطین جایگزین گردید.

نظر شما