شناسهٔ خبر: 66694364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در کردستان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از بعد از ظهر امروز تا روز شنبه در برخی نقاط استان، شاهد وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی، از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای کردستان خبر داد و اظهار داشت: از امروز تا روز شنبه در برخی ساعات شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و رخداد بارش‌های کوتاه مدت در استان فراهم است.

وی افزود: بعد از ظهر امروز در برخی نقاط استان شاهد وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان، گفت: برای فردا و روز شنبه سرعت وزش باد زیاد و قابل توجه بوده و سبب خسارت به سازه‌های موقت و کم‌استحکام خواهد شد، همچنین با توجه به جریان‌های غربی و سرعت وزش باد روی چشمه‌های غبار عراق و سوریه امکان تشکل غبار و انتقال بخشی از آن به استان در طول دو روز آینده وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین در طول این روزها در کنار بارش‌های کوتاه مدت،  باد نسبتاً شدید و گرد و خاک محلی نیز پیش‌بینی شده است. بیشترین منطقه اثر سنندج، کامیاران، مریوان، بانه، هزارکانیان، نساره، بیجار، دهگلان، زرینه، سقز، سروآباد، سلین و هزارکانیان خواهد بود.

صدیقی بیان کرد: هوای استان در روز یکشنبه پایدار و روز دوشنبه احتمال رگبار ضعیف و پراکنده در انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان، تصریح کرد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات ناشی از باد اتخاذ و شهروندان در این مدت از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

انتهای پیام/481/

نظر شما