شناسهٔ خبر: 66694416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های مخابراتی استان گلستان برگزار شد

مریم شریفی

افتتاح متمرکز و بهره برداری از پروژه های مخابراتی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و مدیران و کارکنان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات منطقه گلستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز مخابرات و جامعه اطلاعاتی، ظهر امروز پنجشنبه آیین افتتاح متمرکز و بهره‌برداری از پروژه های مخابراتی استان با شعار «مخابرات و نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار» با حضور سیدمهدی مهیائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و مدیران و کارکنان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات منطقه گلستان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در  این مراسم در سخنانی ضمن تبریک هفته ارتباطات و دهه کرامت، با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در استان در حوزه‌ی زیرساخت، حوزه فناوری اطلاعات را زیرساخت توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: با تلاش‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شد امروز شاهد ضریب نفوذ بالایی از پوشش مخابرات در استان هستیم و این دستاورد نتیجه ی همراهی و همدلی تمامی ارکان دولت در استان است.

آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های مخابراتی استان گلستان برگزار شد

وی یکی از نیازمندیهای فناوری دیجیتال را توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دانست و گفت شرکت مخابرات ایران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین اپراتور بهترین زیرساخت‌ها را ایجاد و در راستای ارائه سرویس‌ها و محصولات مخابراتی پیشگام است.

مهیایی عملکرد مخابرات گلستان در دولت سیزدهم را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: یکی از رویکردهای اصلی استان را توسعه شبکه فیبر نوری بوده که گلستان از سال گذشته توسعه فیبرنوری را آغاز کرده که هم مخابرات منطقه و هم بخش خصوصی پیشرفت‌های عمده ای در این پروژه داشته به طوری که ۵۰ درصد روستاهای استان مجهز به فیبرنوری شده‌اند.

مدیر عامل مخابرات گلستان نیز در سخنانی بیان کرد: این پروژه‌ها شامل شبکه فیبر نوری در نقاط شهری و روستایی، افزایش سیستم‌های انتقال، افزایش پهنای باند اینترنت و غیره است که بیشتر بر توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها تمرکز دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: یکی از رویکردهای مخابرات توسعه فیبر نوری با زیر ساخت ایمن، پایدار و با کیفیت است بطوری که در سال گذشته حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف شهری و روستایی اجرا و نزدیک به ۵۰۰ روستا از این نعمت بهره‌مند شدند.

تعداد پروژه‌های آماده بهره‌برداری و مورد افتتاح استان ۹۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان شامل سه پروژه توسعه شبکه فیبرنوری در نقاط مختلف استان، ۳۳ پروژه توسعه اینترنت پرسرعت همراه اول، ۴ پروژه توسعه سیستم‌های انتقال و افزایش پهنای باند، ۱۲ پروژه توسعه سوئیچ ،۵ پروژه توسعه شبکه دیتا و ۸ پروژه های ساختمانی پاور و تاسیسات است.

انتهای پیام

نظر شما