شناسهٔ خبر: 66696163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۵۰ درصد روستا‌های گلستان به فیبر نوری مجهز شدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های مخابرات در این استان گفت: ۵۰ درصد روستا‌های گلستان به فیبر نوری مجهز شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید مهدی مهیایی در آیین افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان گلستان اظهار کرد: با تلاش‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شد امروز شاهد ضریب نفوذ بالایی از پوشش مخابرات در استان هستیم و این دستاورد نتیجه‌ی همراهی و همدلی تمامی ارکان دولت در استان است.

وی یکی از نیازمندی‌های فناوری دیجیتال را توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دانست و گفت: شرکت مخابرات ایران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین اپراتور بهترین زیرساخت‌ها را ایجاد و در راستای ارائه سرویس‌ها و محصولات مخابراتی پیشگام است.

معاون استاندار افزود: یکی از رویکرد‌های اصلی استان را توسعه شبکه فیبر نوری بوده که گلستان از سال گذشته توسعه فیبرنوری را آغاز کرده که هم مخابرات منطقه و هم بخش خصوصی پیشرفت‌های عمده‌ای در این پروژه داشته به طوری که ۵۰ درصد روستا‌های استان مجهز به فیبرنوری شده اند.

مدیر عامل مخابرات گلستان هم در سخنانی بیان داشت: این پروژه‌ها شامل شبکه فیبر نوری در نقاط شهری و روستایی، افزایش سیستم‌های انتقال، افزایش پهنای باند اینترنت و ... است که بیشتر بر توسعه اینترنت پرسرعت در روستا‌ها تمرکز دارد.

وی خاطر نشان‌کرد: یکی از رویکرد‌های مخابرات توسعه فیبر نوری با زیر ساخت ایمن، پایدار و با کیفیت است بطوری که در سال گذشته حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در نقاط مختلف شهری و روستایی اجرا و نزدیک به ۵۰۰ روستا از این نعمت بهره‌مند شدند.

گفتنی است تعداد پروژه‌های آماده بهره برداری و مورد افتتاح استان ۹۲ پروژه با اعتباری با لغ بر ۱۸۴ میلیارد تومان شامل۳ پروژه توسعه شبکه فیبرنوری در نقاط مختلف استان، ۳۳ پروژه توسعه اینترنت پرسرعت همراه اول، ۴ پروژه توسعه سیستم‌های انتقال وافزایش پهنای باند، ۱۲ پروژه توسعه سوئیچ،۵ پروژه توسعه شبکه دیتا و ۸ پروژه‌های ساختمانی پاور و تاسیسات است.

برچسب‌ها:

نظر شما