شناسهٔ خبر: 45602278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو و ورزش

طرح‌های بزرگ وزارتخانه‌های نیرو و ورزش و جوانان با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسیدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در چهل و نهمین هفته پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و همزمان با یازدهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، ۲۳۲ طرح وزارتخانه‌های نیرو و ورزش و جوانان در سراسر کشور با فرمان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان اردبیل و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی ۰.۶ مگاواتی و یک مگاواتی با سرمایه گذاری ۱۲.۵ بخش خصوصی، شبکه فیبر نوری با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی، سد تنظیمی ملاصدرا با سرمایه گذاری ۶۷ میلیارد تومانی دولتی، سد تنظیمی تنگ خمار با سرمایه گذاری ۲۲.۲ میلیارد تومانی، تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید صدرا با سرمایه گذاری ۱۳۸ میلیارد تومانی، تصفیه خانه آب فسا و تاسیسات وابسته به آن با سرمایه گذاری ۲۲۲ میلیارد تومانی بخش دولتی در استان فارس، طرح‌های بودند که با همت وزارت نیرو به بهره برداری رسید.

در ادامه این مراسم نیز بهره برداری از ۲۲۴ طرح فضا‌های ورزشی با سرمایه گذاری ۸۵۷ میلیارد تومانی و با تلاش وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور آغاز شد.

مجموع این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۴ هزار و۸۳۳ میلیارد تومانی انجام شده است.
 
رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو با اشاره به تکمیل سه سد دیگر در استان فارس، تصریح کرد: یکی از این سد‌ها در زمان این دولت و دو سد دیگر نیز در دولت بعدی افتتاح می‌شود که برای همه ما بسیار ارزشمند است.

آقای روحانی با اشاره به آمار استاندار فارس در خصوص سدسازی در این منطقه، افزود: در دوران انقلاب اسلامی سد‌ها ۱۰ برابر شده است و از ۱۹ سد در کل کشور پیش از انقلاب به بیش از ۱۹۰ سد رسیده و اکنون صد و نود و چهارمین سد در حال بهره برداری است.

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز ما بدانند؛ در طول این ۴۲ سال انقلاب اسلامی، ۱۰ برابر کل رژیم گذشته در ایران سد سازی شده و این یکی از خدمات جوانان برومند انقلابی و مهندسین و کارگران ما است که ان شاء الله برای مردم ایران و فارس مبارک باشد.

نظر شما