شناسهٔ خبر: 45560380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بهره‌برداری از نخستین خط ریلی چهار خطه در کشور

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: امروز نخستین بار خط ریلی چهار خطه در کشور (مسیر تهران- لشگری) به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "سعید رسولی" در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ریلی به مناسبت دهه فجر گفت: نخستین خط ریلی چهار خطه در کشور امروز (یکشنبه، ۱۹ بهمن)، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۳۴ میلیارد تومانی برای افتتاح این خط (تهران- لشگری) افزود: با افتتاح این مسیر چهار خطه، سرعت قطار‌ها در ورودی تهران افزایش خواهند یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز ۱۰۵ پروژه در حوزه‌های مختلف حمل و نقل ریلی به ارزش هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که نشان دهنده فعالیت راه آهن در شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان، مسافری و ایستگاهی و هوشمند سازی است که در ۱۹ استان افتتاح می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این پروژه‌ها شامل ۶ طرح در قالب ۵۱ پروژه حوزه فنی و زیربنایی به ارزش ۸۷۴ میلیارد تومان، پنج طرح در قالب ۱۱ پروژه ناوگان به ارزش ۳۹۷ میلیارد تومان، پنج طرح در قالب ۳۶ پروژه حوزه خدمات ساختمانی و ایستگاهی به ارزش ۴۸ میلیارد تومان و طرح هوشمندسازی و داده‌کاوی در قالب هفت پروژه به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان است.

رسولی با اشاره به اتصال خطوط فرعی در قالب ۹ پروژه در بهره‌برداری‌های امروز گفت: با این پروژه ها تعدادی از چشمه‌های اصلی بار به شبکه ریلی متصل شده و بهره‌وری شبکه ریلی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: هم‌اکنون هزار و ۱۵۰ کیلومتر خطوط آنتنی به ۱۱ هزار کیلومتر شبکه اصلی ریلی متصل شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن دیگر اقدامات انجام شده در شرکت راه‌آهن را نوسازی و بازسازی ۱۶ دستگاه ماشین آلات ریلی بیان کرد و گفت: ارزش ماشین‌آلات اوورهال (بازآماد) شده ۵۳۱ میلیارد تومان است که ۶ سال این دستگاه‌ها غیرفعال بوده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین امروز ۲۰۵ دستگاه ناوگان ریلی جدید تولید داخل شامل ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو به ارزش آن ۳۶۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی گفت: سال آینده مسیر‌های چهار خطه تهران- کرج و تهران- پیشوا به بهره‌برداری می‌رسد که برای حمل و نقل حومه‌ای تهران و کاهش آلایندگی پایتخت اثرگذار خواهد بود.

نظر شما