شناسهٔ خبر: 45560193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

حمله سگ‌های ولگرد، دختر بچه‌ای را در رفسنجان راهی بیمارستان کرد

دختر بچه ۶ ساله تبعه خارجی که توسط چند سگ ولگرد در رفسنجان مورد حمله قرار گرفته بود به علت آسیب‌های جدی وارد شده در آی. سی. یو بستری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این دختر بچه که برای تهیه نان راهی نانوایی شده بود،  توسط چند سگ مورد حمله قرار می‌گیرد که شدّت آسیب‌های وارد شده به بدن این بچه از ناحیه دست و پا و سر بسیار جدی و دچار خونریزی شده که به بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) منتقل شد.

سید محسن نژادقادری افزود: حال این دختر بچه وخیم است و در بخش آی. سی. یو تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

وی با اشاره به توصیه‌هایی مبنی بر زمانی که افراد به بیرون از منزل مراجعه می‌کنند، بیان کرد: افراد مراقب باشند و نزدیک سگ‌ها و حیوانات نشوند چون از هر حیوان پستاندار از جمله سگ، اسب، گربه و خرگوش احتمال انتقال بیماری هاری وجود دارد.

نژادقادری  تصریح کرد: کسانی هم که در منزل سگ یا هر حیوانی نگهداری‌ می‌کنند باید این حیوان را به قلاده تجهیز کنند و  توسط دامپزشک به حیوان واکسن ضد هاری تزریق شود تا خطری افراد را تهدید نکند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه شخصی دچار حیوان گزیدگی و آسیب شد باید محل زخم را بلافاصله با آب و صابون شست و شو دهد و به مرکز درمانی مراجعه کند تا تحت درمان‌های بعدی قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما