شناسهٔ خبر: 45369596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عملیات اجرایی "بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان" آغاز شد

با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس بنیاد مستضعفان، آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از مدیران و مسئولان این سازمان، آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 3 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

محمد منصوری؛ مدیرعامل بنیاد علوی در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون بنیاد مستضعفان به یک دستگاه خدمت‌رسان تبدیل شده است و خوشبختانه تشکلهای مردمی و نیروهای جهادی همکاری مطلوب و نزدیکی را با بنیاد مستضعفان دارند.

وی تصریح کرد: همچنین در بنیاد علوی و هیئت مدیره این مجموعه نیز فعالیتهای جدی در حوزه محرومیت‌زدایی انجام شده است و این فرآیند ادامه دارد و در این بخش مدیران عامل هلدینگ بنیاد مستضعفان نیز همکاری مطلوبی را در ارتباط با محرومیت‌زدایی داشته و دارند و این رویکرد مجاهدت باعث افزایش سطح فراگیر خدمات بنیاد مستضعفان شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در ابتدا 12 منطقه هدف آبادانی و پیشرفت را مورد توجه قرار داد که این تعداد به 28 منطقه در 18 استان افزایش یافته است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال 1400 در هر استان یک منطقه هدف آبادانی و پیشرفت در دستور کار قرار خواهد گرفت که مطالعات این طرح انجام شده است.

مدیر عامل بنیاد علوی گفت: امروز و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و ریاست بنیاد مستضعفان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 3 هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد که در دسته بندی این طرح، پروژه‌های مهمی از جمله مسکن، اشتغال، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و کمکهای معیشتی جای دارند که بزرگترین سهم از این پروژه 3 هزار میلیارد تومانی مربوط به خانه‌سازی و مسکن محرومان است.

منصوری با بیان اینکه یک هزار و 800 میلیارد تومان از 3 هزار میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی و توانمندسازی به حضور مسکن و خانه سازی محرومان و مستضعفان اختصاص یافته است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز احداث 51 مرکز درمانی و بیمارستانی، تعمیر و تجهیز 82 مرکز درمانی و بیمارستانی، پیش بینی شده است.

وی در ادامه به سرفصل های پروژه های محرومیت زدایی و توانمندسازی در بزرگترین پروژه در این حوزه اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش، احداث 1867 کلاس درس در قالب 538 مدرسه، تعمیر و تجهیز 1260 کلاس درس در قالب 420 مدرسه، در حوزه مسکن آغاز ساخت 21 هزار و 27 واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت، تحویل 2 هزار و 922 واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت، تامین 524 هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه، تامین جهیزیه و آماده سازی و اهدای 13 هزار و 270 سری جهیزیه، احداث و تعمیر و تجهیز 184 زمین چمن مصنوعی محلی سالن ورزشی، احداث 222 کیلومتر راه در مناطق محروم، تعمیر و بهسازی 328 کیلومتر راه در مناطق محروم، آبرسانی به 330 روستا از جمله سرفصل های پروژه محرومیت زدایی و توانمندسازی به اعتبار 3 هزار میلیارد تومان است.

مدیر عامل بنیاد علوی با بیان اینکه در پروژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش 3 هزار میلیارد تومان نیز کمک های معیشتی در نظر گرفته شده است، گفت: از 3 هزار میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی و توانمندسازی بنیاد 550 میلیارد تومان از این رقم به طور صددرصد اجرایی و امروز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت همچنین از حدود 2400 هزار میلیارد تومان باقیمانده 1200 میلیارد تومان فرآیند عملیات اجرایی آن و کارگاه های مورد نظر شروع و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند و مابقی نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در یک سال گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا اقدامات موثری را نیز در حوزه های مختلف انجام داده است، گفت: حمایت از اقشار نیازمند، حمایت از حوزه درمان و بهداشت و ... اقداماتی است که توسط بنیاد انجام شده است.

وی همچنین از اختصاص 1200 میلیارد تومان به عنوان وام قرض الحسنه توسط بنیاد اشاره کرد و گفت: از این رقم تا به امروز 600 میلیارد تومان پرداخت و مابقی نیز در فرآیند پرداخت قرار دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما