شناسهٔ خبر: 45368546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز بزرگ‌ترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در کشور/ ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی برای محرومان

گروه استان‌ها ـ معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به آغاز بزرگ‌ترین پروژه محرومیت‌زدایی این بنیاد گفت: بزرگ‌ترین سهم این اتفاق مربوط به بخش مسکن و خانه‌سازی برای محرومان است که ‌۲۱ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محسن منصوری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگترین پروژه محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان که به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است، اظهار داشت: با مجاهدت، هم افزایی، وحدت و اتفاق نظر همکاران، امروز بنیاد مستضعفان به دستگاه و سازمان بزرگ خدمت‌رسان در کشور تبدیل شده است.

وی گفت: یکی از کارهایی که اتفاق افتاده اتصال بنیاد مستضعفان به بدنه جریان مومن انقلابی و حرکت‌های جهادی بوده است است.

معاون بنیاد مستضعفان بیان داشت: رویکرد و مجاهدت مجموعه سبب افزایش فراگیری سطح خدمات آبادانی و پیشرفت در کشور شده است و از 12 منطقه هدف در سال گذشته به 28 منطقه در 18 استان افزایش یافت.

وی گفت: در حال حاضر در همه استان‌ها منطقه هدف آبادانی و پیشرفت نداریم اما در سال 1400 در همه استان‌ها یک منطقه خواهیم داشت که مطالعات این مناطق تکمیل شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: در همه این مناطق سطح اتصال به بدنه مومن و انقلابی در بالاترین سطح قرار دارد. در همه این استان‌ها حتی یک کارمند هم برای اجرای پروژه‌ها نداریم بلکه همه اقدامات توسط گروه‌های جهادی پیگیری می‌شود هرچند هدایت راهبری و پشتیبانی بنیاد وجود دارد.

وی با اشاره به عزم جدی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی اظهار داشت: بزرگترین سهم این اتفاق مربوط به بخش مسکن و خانه‌سازی برای محرومان است که در این بخش یکهزار و 80 میلیارد تومان برای ساخت 21 هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

 منصوری گفت: در بخش پروژه‌های آبرسانی، راه و زیرساخت‌ها  638 میلیاردتومان، در حوزه آموزش و بهداشت و سلامت 551 میلیارد تومان، در بخش فرهنگی و ورزشی 278 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی بیان داشت: در زمینه اشتغال از جمله کشاورزی 269 میلیارد تومان و در زمینه کمک‌های معیشتی 216 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کردیم.

معاون بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: با تحقق این پروژه‌ها 51 مرکز درمانی و سلامت احداث و 82 مرکز نیز تجهیز خواهد شد. همچنین یک هزار و 867 کلاس درس در قالب 538 مدرسه ساخته و یکهزار و 260 کلاس درس تعمیر و بهسازی و تجهیز می‌شود. 548 کیلومتر راه روستایی نیز احداث و مرمت و 330 روستای محروم نیز آبرسانی خواهد شد ضمن اینکه 184 زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی نیز در مناطق محروم ایجاد می‌شود.

وی گفت: از مجموع 3 هزار میلیارد تومان 550 میلیارد تومان آن تا کنون اجرایی شده است و حدود یکهزار و 200 میلیارد تومان نیز عملیات اجرایی آغاز شده دارای پیشرفت فیزیکی است و بقیه نیز اجرایی خواهد شد.

منصوری با اشاره به ورود بنیاد مستضعفان برای اقدامات پشتیبانی در حوزه کرونا افزود: در این زمینه بنیاد مستضعفان تا کنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی اظهارداشت: راه اندازی نهضت قرض الحسنه از دیگر برنامه‌های بنیاد مستضعفان است که ظرفیت پرداخت یکهزار و 200  میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شده که تا کنون 600 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/581/ش

نظر شما