شناسهٔ خبر: 45188910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو صورت گرفت؛

افتتاح دو پروژه صنعت برق در کرمان

در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو، پروژه‌های نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی کرمان و برق رسانی به ۱۱ روستای استان کرمان به بهره برداری رسیدند. ۵

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ در هفته سی و هفتم پویش هر هفته ـ الف ـ ب ـ ایران و در ارتباط ویدئو کنفرانسی علی زینی وند استاندار کرمان با رضا اردکانیان وزیر نیرو، پروژه‌های نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی کرمان و برق رسانی به ۱۱ روستای استان کرمان با مجموع سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

زینی وند، استاندار کرمان در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های خوب صنعتی و معدنی  استان کرمان افزود: برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای زیادی به ویژه در حوزه معادن جنوب داریم که نیاز به تامین برق برای اجرای آن‌ها است.

او بیان داشت: بیشترین مصرف برق در استان کرمان با ۴۱ درصد مربوط به مصرف صنعتی است که در حوزه مدیریت مصرف برق، کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شده و با برنامه‌ریزی لازم، کار به خوبی در حال مدیریت است.

زینی وند تصریح کرد: با توجه به ایجاد صنایع جنبی در حوزه معادن استان کرمان، به شدت نیاز به افزایش تولید برق داریم و از وزیر نیرو می‌خواهیم که در بحث اعتبارات و پیمانکاری دستورات لازم را صادر کند.

او گفت: در حال حاضر ۹۹.۷ درصد از روستا‌های بالای ۱۰ خانوار برق دار شده اند که از ۱۴۶ روستا در سال ۵۷، به ۵ هزار و ۲۰۷ روستای برق دار رسیده ایم که بخش قابل توجهی از آن در این دولت بوده است.

استاندار کرمان گفت: با توجه به توسعه بخش‌های گردشگری و کشاورزی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم که برق پایدار برای روستا‌ها باید تامین شود.

او تاکید کرد: قرار گرفتن استان کرمان در ذوزنقه تابش خورشیدی و مرکز تبادل انرژی جنوب شرق کشور، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه برق را فراهم کرده  است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

حمید رضا حبیبی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان نیز در آیین بهره برداری طرح‌های برق استان کرمان گفت: امسال  با وجود مشکلات اقتصادی سال پر باری برای همکاران صنعت برق در کرمان رقم خورد و امروز ۲ پروژه ساخت و سازی با اعتبار مجموعا ۴۳ میلیارد تومان در قالب پویش الف ـ ب ـ ایران افتتاح و به مرحله بهره برداری می‌رسد.

او افزود: نیروگاه مقیاس کوچک گازی ۶ مگاواتی کیان نیرو با مجموع اعتبار ۴۰ میلیارد تومان  از سوی بخش خصوصی احداث شده است که فاز اول آن امروز افتتاح و وارد مدار تولید خواهد شد.

 حبیبی بیان کرد: همچنین تعداد ۱۱ روستای استان کرمان، شامل مهرآباد، کرپوییه، چاه راز، دره اسپید، پشت گدار، قدس ۲، نیستان، پشته زیارت خوشاب، سنجدوئیه، تلمبه کرامت دانشی و  کلاهون بالا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال برق رسانی می‌شوند که در مجموع ۱۲۸ خانوار به شبکه برق سراسری وصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان گفت: تولید برق استان در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰ وات است که توانستیم با مدیریت مصرف، امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

او افزود: ۴۶ مگاوات برق خورشیدی در استان کرمان وارد مدار شده است و ۲۷ مگاوات نیز در دست انجام داریم که با توجه به کمبود سوخت‌های فسیلی  در تامین برق نقش مهمی دارد.

حبیبی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت یک هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در استان در حال ساخت است و ۲۴ مگاوات نیروگاه کوچک نیز در حال نصب است.

در هفته سی و هفتم پویش هر هفته الف ـ ب ـ ایران چند پروژه با مجموع سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان در حوزه برق استان‌های کرمان و یزد در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ م 

برچسب‌ها:

نظر شما