شناسهٔ خبر: 45035769 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید بر همکاری استان‌ها در برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت

رئیس ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در اولین جلسه وبینار تخصصی اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌های این معاونت با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها، تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت‌کنندگان و رشته‌های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت این رویداد ملی برشمرد و بیان کرد: در این آزمون داوطلبان می‌خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآن و عترت محک بزنند.

صاحب‌خبر -

تأکید بر همکاری استان‌ها در برگزاری آزمون سراسری قرآن / تنوع و تکثر سنی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه وبینار تخصصی اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌های این معاونت با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها با موضوع بررسی و هماهنگی‌های لازم جهت روند اجرایی برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، صبح یکشنبه، بیست‌ویکم دی‌ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآنی وزارت ارشاد در این جلسه، ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، رسالت اصلی دفتر آموزش را یک رسالت زیرساختی و زیربنایی است. برای تقویت این زیرساخت قطعاً موارد مهمی نیاز است و بی‌شک یکی از آن موارد در حوزه راهبری فعالیت‌های قرآنی، همراهی و همدلی هرچه بیشتر استان‌ها در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است.

وی با اشاره به فضای کرونایی کشور گفت: خوشبختانه، هجده دوره قبل را به صورت حضوری برگزار کردیم، اما دوره نوزدهم از این حیث تفاوت دارد که شرایط کنونی کشور این اجازه را به ما نمی‌دهد و ما را مجبور کرده که به سمت برگزاری آزمون مجازی پیش برویم، طبعاً زیرساخت‌های نرم‌ا‌فزاری و سخت‌افزاری در این مسیر پیشقراول امور است.

اسماعیلی، تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت‌کنندگان و رشته‌های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت این رویداد ملی برشمرد و بیان کرد: در این آزمون داوطلبان می‌خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآنی و عترت محک بزنند و شایسته است ما نیز جهت برگزاری آزمونی سربلند و موفقیت آمیز، با همراهی و همدلی مسئولین امر، این آزمون را به نحوی مطلوب و در شأن قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآنی وزارت ارشاد، نقش موسسات قرآنی سراسر کشور را ارزشمند، تاثیرگذار و مهم توصیف و تاکید کرد: وظیفه موسسات قرآنی کشور این است که قرآن‌آموزان را نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی در امر برگزاری آزمون مجازی تفهیم کنند و الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تا حد امکان برای داوطلبان فراهم کند.

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، در پایان بر لزوم هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر دفاتر قرآن و عترت استان‌ها با مسئولان کمیته‌های مختلف آزمون تاکید کرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها و برخی از موسسات مجری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پرداختند.

یادآور می‌شود، ثبت نام برای حضور در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از دهم دی‌ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد. زمان برگزاری این آزمون نیز نیمه اول اسفندماه اعلام شده است.

این آزمون امسال برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما