شناسهٔ خبر: 45052411 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت:

داوطلبان دانش علوم قرآن و عترت خود را محک می زنند

اسماعیلی تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت‌کنندگان و رشته‌های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت برشمرد و گفت: داوطلبان می‌خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآن و عترت محک بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان  وبه نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان، سید«فخرالدین اسماعیلي» در جلسه وبینار با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، رسالت اصلی دفتر آموزش را یک رسالت زیرساختی و زیربنایی است. برای تقویت این زیرساخت قطعاً موارد مهمی نیاز است و بی‌شک یکی از آن موارد در حوزه راهبری فعالیت‌های قرآنی، همراهی و همدلی هرچه بیشتر استان‌ها در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است.

 

رئیس ستاد اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با اشاره به فضای کرونایی کشور گفت: خوشبختانه، هیجده دوره قبل را به صورت حضوری برگزار کردیم اما دوره نوزدهم از این حیث تفاوت دارد که شرایط کنونی کشور این اجازه را به ما نمی‌دهد و ما را مجبور کرده که به سمت برگزاری آزمون مجازی پیش برویم و طبعا زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در این مسیر پیشقراول امور است.

 

وی تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت کنندگان و رشته های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت این رویداد ملی  دانست و افزود: در این آزمون داوطلبان می خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآنی و عترت طاهره(س) محک بزند و شایسته است ما نیز جهت برگزاری آزمونی سربلند و موفقیت آمیز، با همراهی و همدلی مسئولین امر، این آزمون را به نحوی مطلوب و در شان قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

 

 اسماعیلی نقش موسسات قرآنی سراسر کشور را ارزشمند، تاثیرگذار و مهم توصیف کرد و تاکید کرد: وظیفه موسسات قرآنی کشور این است که قرآن آموزان را نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی در امر برگزاری آزمون مجازی تفهیم کنند و الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تا حد امکان برای داوطلبان فراهم کند.

 

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، در پایان بر لزوم هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر دفاتر قرآن و عترت استانها با مسئولین کمیته های مختلف آزمون تاکید کرد.

 

مجتبی نورمحمدی مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به همراه برخی از فعالان قرآنی در این نشست سراسری شرکت و دیدگاهها و نظرات خود را در خصوص هرچه بهتر برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت بیان کرد.

 

اولین جلسه وبینار تخصصی اداره کل آموزش و توسعه مشارکتها با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استانها با موضوع  بررسی و هماهنگی های لازم در روند اجرایی برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در ادامه این جلسه کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان ها و برخی از موسسات مجری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پرداختند.

 

برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت یکی از برنامه های مهم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر ساله به صورت منظم و حضوری برگزار شده است، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این آزمون در نیمه اول اسفندماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/276

نظر شما