شناسهٔ خبر: 44903425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات سیب تسهیل شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:درصدد تسهیل و تسریع در صادرات محصول سیب هستیم و فوریت این مساله علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی باید برای سایر بخش‌های دولت نیز تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  در نشستی با رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر پیگیری وزارت جهادکشاورزی برای رفع موانع صادراتی و تسهیل و تسریع در روند صادرات سیب در سال جاری تاکیدکرد و گفت: کشور‌های عمده صادرکننده سیب به ترتیب چین، لهستان، ایتالیا، آمریکا و شیلی هستند و ایران در زمینه صادرات سیب درختی در جایگاه ششم دنیا قرار دارد.

اوافزود: میزان تولید سیب در کشور از سه میلیون تن به بیش از چهار میلیون و ۱۲۰ هزار تن رسیده است و بر این اساس باید به صادرات آن توجه ویژه داشته باشیم.

او با اشاره به این که عدم صادرات به موقع سیب موجب از بین رفتن بازار‌های خارجی این محصول باغبانی خواهد شد گفت: باید مشکلات این حوزه از جمله پیمان‌سپاری ارزی، افزایش هزینه حمل‌ونقل و در نتیجه بالا رفتن هزینه صادرات و رکود در این بخش مورد توجه قرار گرفته و مشکلات متعدد گمرکی و مرزی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات و کمبود تسهیلات سرمایه در گردش صادرکنندگان نیز باید جدی گرفته شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات صادرات ایران، بسته بندی نامناسب و عدم برندسازی محصولات است، گفت: وضع استاندارد‌های مناسب برای حفظ بازار‌های هدف صادراتی بسیار اهمیت دارد.

برومندی با ابراز امیدواری درباره صادرات محصول سیب، گفت: با کمک سایر بخش‌های دولت، بازرگانان و صادرکنندگان این محصول می‌توانیم موانع صادراتی را از پیش رو برداریم و شاهد جهشی در صادرات این محصول باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما